عراق یک «مرکز هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی» با همسایگان راه‌اندازی می‌کند

عراق یک «مرکز هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی» با همسایگان راه‌اندازی می‌کند
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 14:18

مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که اعضای سازمان ملی هماهنگی اطلاعاتی این کشور درخصوص ایجاد «مرکز هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی همسایگان عراق» موافقت کرده‌اند

العالم - عراق

سازمان ملی هماهنگی اطلاعاتی عراق روز دوشنبه (دوم اسفند) در جلسه‌ای اعلام کرد که «مرکز هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی» را با دولت‌های همسایه راه‌اندازی خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، دفتر رسانه‌ای امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی این کشور روز گذشته در نشستی با حضور فرماندهان امنیتی و عراقی در بغداد از تصمیمی مبنی بر ایجاد مرکز هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی را با دولت‌های همسایه خبر داده است.

این بیانیه افزود: در این جلسه بر دنبال شدن مسیرهای همکاری و شراکت‌های اطلاعاتی با همسایگان با هدف مبارزه با جرم و تروریسم تاکید و درباره گسترش همکاری و هماهنگی اطلاعاتی با کشورهای منطقه گفت‌وگو شده است. همچنین موافقت شد تا عراق و همسایگانش مرکزی برای هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی راه‌اندازی کنند.

در این بیانیه آمده است: طی این نشست ضمن حمایت و تشکر از تلاش‌های وزارت خارجه عراق در جهت لغو ممنوعیت پروازهای مسافربری ملی عراق به اروپا از طریق تضمین امنیت فرودگاه‌ها، بر رسیدگی به وضعیت تاسیسات حیاتی به عنوان اولویت طرح‌های امنیتی و اطلاعاتی تاکید شد.

در حالی رسانه‌های عراقی چند روز گذشته از لغو ممنوعیت پرواز هواپیماهای مسافربری ملی عراق خبر دادند که اتحادیه اروپا سال ۲۰۱۵ در پی رعایت نشدن شروط سلامت عمومی، پروازهای عراق به اتحادیه اروپا را ممنوع کرده بود.

اخیراً مقامات امنیتی و اطلاعاتی عراق در پی رخدادهایی همچون تداوم حملات ترکیه به مرزهای عراق و همچنین فعالیت مجدد گروه‌های تروریستی در برخی مناطق این کشور، ضمن تشدید فعالیت‌های حفاظتی به دنبال گسترش هماهنگی و شراکت امنیتی در منطقه با همسایگان خود هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها