قدردانی نماینده دبیرکل سازمان ملل از تلاش‌های ایران در برقراری صلح و آرامش در سوریه

قدردانی نماینده دبیرکل سازمان ملل از تلاش‌های ایران در برقراری صلح و آرامش در سوریه
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 15:09

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در تماس تلفنی با مشاور ارشد وزیر امور خارجه از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و آرامش در سوریه قدردانی و درباره هفتمین نشست کمیته قانون اساسی سوریه گفت‌وگو کرد.

العالم - اروپا

«گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات سوریه به خصوص برگزاری نشست کمیته قانون اساسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خاجی در این گفت‌وگو با تأکید بر برقراری ثبات در صحنه میدانی سوریه و اوضاع سیاسی مناسب این کشور، از توافقات به عمل آمده برای برگزاری هفتمین نشست کمیته قانون اساسی و تداوم گفت‌وگوها در چارچوب روند سیاسی، با توجه به واقعیت‌های جاری سوریه، استقبال کرد.

پدرسون ضمن قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و آرامش در سوریه و همچنین حمایت ایران از گفت‌وگوهای سیاسی، توضیحاتی درباره سفر اخیرش به دمشق و توافقات حاصله با مقامات سوریه ارائه کرد.

در گفت‌وگوی خاجی و پدرسون همچنین بر لزوم حل مسائل انسانی از جمله بازگشت آوارگان و پناهجویان تأکید شد.

پدرسون در سفری که به دمشق داشت همچنین با «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام شد، آخرین اوضاع سیاسی مربوط به بحران سوریه و پروسه سیاسی حل و فصل آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سبحانی در این دیدار با تاکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه، خواستار خروج نیروهای خارجی که به شکل غیرقانونی در سوریه حضور دارند از خاک این کشور شد.

گفتنی است پدرسون ۲۶ دی ماه سال جاری نیز در تهران با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار پدرسون با تأکید بر حل سیاسی بحران سوریه، حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در این کشور و هم‌چنین حملات رژیم صهیونیستی را عامل ایجاد خلل در روند راه‌حل سیاسی در سوریه برشمرد.

پدرسون ۲۵ دی ماه نیز با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد. مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بر تلاش سازمان ملل برای رفع تحریم‌ها علیه سوریه، کمک رسانی به مردم، بازگشت آوارگان و آغاز بازسازی این کشور تأکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها