سخنگوی وزارت امور خارجه چین؛

موضع پکن در مسئله اوکراین ثابت و بدون تغییر است

موضع پکن در مسئله اوکراین ثابت و بدون تغییر است
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 22:29

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با رد تحریم علیه روسیه تاکید کرد که موضع پکن در قبال موضوع اوکراین ثابت و بدون تغییر است.

العالم - آسیا

به نقل از روسیا الیوم، «هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، نسبت به اعمال تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه به دلیل مسئله اوکراین گفت: چین با هرگونه تحریم یکجانبه مخالف است. وی همچنین تاکید کرد که موضع پکن در مورد مسئله اوکراین ثابت و بدون تغییر است و مقایسه بین مسائل اوکراین و تایوان نامناسب است.

«هوآ چونینگ» در یک نشست خبری در مورد تحریم‌های اعلامی علیه روسیه گفت: شما می‌پرسید که آیا چین تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد؟ واضح است که شما سیاست دولت چین را به اندازه کافی درک نمی‌کنید. چین همیشه با تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی مخالف بوده است.

وی تاکید کرد که دولت چین هرگز اعمال تحریم‌ها را راهی مؤثر برای حل و فصل اختلافات محسوب نکرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: از سال ۲۰۱۱، آمریکا بیش از ۱۰۰ بار روسیه را تحریم کرده است، اما آیا تحریم‌های آمریکا مشکل را حل کرده است؟ آیا جهان به دلیل تحریم‌های آمریکا به سمت بهتر شدن تغییر کرده است؟ آیا به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، مشکلات اوکراین حل خواهد شد؟

هوآ چونینگ افزود: بر اساس داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، تعداد تحریم‌های اعمال‌شده توسط آمریکا در ۲۰ سال گذشته ۱۰ برابر شده است. این مقام چینی تاکید کرد: باید تلاش شود تا از طریق گفتگو و رایزنی موضوع حل شود. وی گفت که موضع چین در قبال موضوع اوکراین ثابت و بدون تغییر است.

وی افزود: با وجود تشدید تنش‌ها هنوز امیدی برای راه حل مسالمت آمیز برای بحران اوکراین وجود دارد. به دنبال به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، کشورهای غربی تحریم‌های زیادی علیه مسکو اعلام و اعمال کرده‌اند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها