نشست اضطراری جدید شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین

نشست اضطراری جدید شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 09:10

منابع دیپلماتیک از برگزاری نشست اضطراری جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین خبر دادند.

العالم _ اروپا

منابع دیپلماتیک از برگزاری نشست اضطراری جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد درمورد بحران اوکراین برای بار دوم در روزهای اخیر خبر دادند.

این نشست به درخواست کتبی کییف برگزار می شود و مورد تأیید اعضای غربی شورای امنیت است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه اوکراین پیش از این با اشاره به درخواست کمک نظامی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از روسیه، نشست مجدد و فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شده بود.

دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین گفت: درخواست کمک نظامی جدایی طلبان در دونتسک و لوهانسک از روسیه اقدام تنش زای دیگری علیه اوضاع امنیتی است.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شد.

گفتنی است سخنگوی کرملین پیش از این از درخواست رهبران دونتسک و لوهانسک برای دخالت نظامی روسیه علیه ارتش اوکراین خبر داده بود.

کرملین اعلام کرد دنیس پوشیلین و لئونید پاسیچنیک رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواسته اند به دفع تجاوز نیروهای اوکراینی در این دو منطقه کمک کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: دو نامه درخواستی رؤسای جمهوری دونتسک و لوهانسک از ولادیمیر پوتین دریافت شد. رؤسای جمهور دو جمهوری از طرف خود و مردمشان، بار دیگر از رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن این دو جمهوری به عنوان کشور تشکر کردند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: دو جمهوری دونتسک و لوهانسک با توجه به شرایطی کنونی و با هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و فاجعه انسانی، از رئیس‌جمهور روسیه خواستند تا با توجه به ماده ۳ و ۴ موافقتنامه‌های دوستی، همکاری و کمک متقابل بین فدراسیون روسیه و جمهوری‌های دیگر، به دفع تجاوز نیروهای مسلح اوکراین کمک کند.

پسکوف گفت: در سایه تهاجم نظامی مستمر نیروهای مسلح اوکراین، دو جمهوری شاهد تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و صنعتی، مدارس، بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و بدتر از همه مرگ غیرنظامیان از جمله کودکان هستند.

رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک هم تاکید کردند کییف به دنبال راه حل نظامی برای درگیری در دونباس است.

مهر

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها