آزادی دو اسیر فلسطینی در پی اقدام آنان به اعتصاب غذا

آزادی دو اسیر فلسطینی در پی اقدام آنان به اعتصاب غذا
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 14:45

منابع فلسطینی از پیروزی دو اسیر فلسطینی و به دست آوردن آزادی خود پس از اعتصاب غذا خبر دادند.

العالم _ فلسطین

خبرگزاری فلسطینی «صفا» امروز پنجشنبه اعلام کرد که رژیم اشغالگر قرار است دو اسیر فلسطینی را به نام های «هشام ابو هواش» و «مقداد القواسمی» پس از پیروزی آن دو در ادامه اعتصاب غذا آزاد کند.

باشگاه اسرای فلسطینی در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که هشام ابو هواش 40 ساله و مقداد القواسمی 24 ساله، هر دو اهل شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری به زودی آزاد خواهند شد.

ابوهواش و القواسمی در اعتراض به بازداشت اداری خود، اعتصاب غذا کرده بودند. اعتصاب هشام 141 روز و مقداد 113 روز ادامه داشت. آنها قرار است 26 فوریه از زندان صحرایی «نقب» آزاد شوند.

اخیرا به دنبال تسلیم مقام‌های رژیم صهیونیستی در برابر خواسته‌های مشروع ابوهواش، ساکنان شهر الخلیل در کرانه باختری به خیابان‌ها آمدند و پیروزی اراده فولادین این اسیر فلسطینی را جشن گرفتند.

در پی تهدیدهای اخیر مقاومت، سرانجام این رژیم مجبور شد از ترس وقوع جنگی دیگر در غزه، با آزادی اسیر ابوهواش موافقت کند.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی مقداد القواسمی را نیز بدون هیچ دلیلی از ماه ژانویه گذشته بازداشت کرده بودند. وی در مجموع 4 سال از عمر خود را به طور پراکنده در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است.

مادر این اسیر فلسطینی تاکید کرد:رژیم اسرائیل در حق پسرم بی عدالتی بزرگی مرتکب شدند. او بی هیچ توجیهی دستگیر شد. به او اتهامات بی اساس وارد شد. مقداد به مشارکت در فعالیت های غیر قانونی متهم شده است، آن هم فقط به علت دیداری کوتاه با پسرعمه اش که پس از ده سال اسارت آزاد شده بود و خانه اش نزدیک محل کار پسرم بود.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها