وزارت دفاع روسیه: 18 تانک و 7 سیستم پرتاب راکت اوکراین را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه: 18 تانک و 7 سیستم پرتاب راکت اوکراین را منهدم کردیم
جمعه 6 اسفند 1400 - 13:33

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که نظامیان روسیه موفق شدند کنترل نیروگاه چرنوبیل در اوکراین را در اختیار بگیرند.

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه تایید کرد که چتربازان ارتش روسیه روز گذشته کنترل نیروگاه اتمی چرنوبیل را در اختیار گرفتند.

روز پنج شنبه و در اولین روز عملیات ارتش روسیه در اوکراین، مقامات این کشور اعلام کردند که ارتش روسیه کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست گرفته‌ است.

پیش‌تر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده بود که نیروهای روسیه در تلاش هستند تا کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست بگیرند. او در توییتی نوشت: نیروهای اشغالگر روسیه در تلاش برای تصرف چرنوبیل [نیروگاه هسته‌ای] هستند. مدافعان ما جان خود را فدا می‌کنند تا تراژدی ۱۹۸۶ تکرار نشود. این یک اعلان جنگ علیه کل اروپا است.

وزار دفاع روسیه همچنین سطح تشعشعات رادیواکتیو در این نیروگاه را نرمال و طبیعی خوانده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین در بیانیه خود درباره عملیات در اوکراین با بیان اینکه تا کنون 150 نظامی اوکراینی خود را تسلیم کرده‌اند گفت: ارتش روسیه تا کنون 18 تانک اوکراینی و 7 سیستم پرتاب راکت مختلف و 41 خودروی نظامی دیگر را منهدم کرده است.

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها