ایتالیا: تا کنون نتوانسته‌ایم با رئیس جمهور اوکراین ارتباط برقرار کنیم

ایتالیا: تا کنون نتوانسته‌ایم با رئیس جمهور اوکراین ارتباط برقرار کنیم
جمعه 6 اسفند 1400 - 17:03

نخست‌وزیر ایتالیا گفت ظهر روز جمعه قادر نبوده تماس از پیش برنامه ریزی شده با رئیس جمهور اوکراین را برقرار کند.

العالم - اروپا

«ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا ظهر جمعه با ابراز نگرانی درباره وضعیت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت، قادر به برقراری تماس تلفنی از پیش برنامه‌ریزی شده با او نبوده است.

به نوشته وبگاه خبری «اردو پوینت»، دراگی گفت: «روز پنجشنبه در جلسه اضطراری شورای اروپا شرکت کردم که رئیس جمهور زلنسکی نیز در آن حاضر بود. تماس با زلنسکی واقعاً لحظه‌ای مهم بود».

نخست‌وزیر ایتالیا افزود، زلنسکی در این جلسه ویدئویی گفت، اوکراین زمان زیادی ندارد و خانواده او در معرض حملات روسیه هستند.

دراگی افزود: «او (زلنسکی) امروز صبح با من تماس گرفت و موافقت کردیم که ساعت ۸:۳۰ به وقت گرینویچ (۱۲ ظهر به وقت تهران) به صورت تلفنی صحبت کنیم اما این گفت‌وگو غیرممکن شد زیرا زلنسکی دیگر در دسترس نبود».

اندکی بعد شبکه روسی «راشا تودی» مدعی شد، با وجود بسته بودن حریم هوایی اوکراین و شنیده شدن صدای شلیک گلوله در کی‌یف، یک هواپیما از فرودگاه این شهر به هوا برخاسته است.

زلنسکی آخرین بار صبح جمعه در پیامی ویدئویی اعلام کرد قصد ندارد کی‌یف را ترک کند و از سیزده سرباز اوکراینی که در جزیره «اسنیک» کشته شدند به‌عنوان قهرمان یاد خواهد شد.

در حالی که برخی گزارش‌ها و تصاویر تایید نشده از ورود ارتش روسیه به کی‌یف حکایت دارد، ارتش اوکراین اعلام کرده نیروهای روسیه از نواحی حومه شمال شرقی و شرق کی‌یف در حال نزدیک شدن به این شهر هستند.

طبق گزارش‌های تأیید نشده، ارتش روسیه اکنون وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین شده و در محله Obolon در شمال شهر هستند. گارد ملی اوکراین در حال تلاش برای دفاع از شهر است و صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

این در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» و در پاسخ به سوالی برای تلاش روسیه جهت سرنگونی دولت اوکراین گفته است: «اعتقاد دارم که او (رئیس جمهور روسیه) برای انجام چنین کاری تلاش خواهد کرد».

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز اعلام کرده اگر مقامات اوکراین قصد گریختن به مکانی امن به دور از نیروهای روسیه را داشته باشند، لندن آمادگی دارد به آن‌ها پناه داده و مقدمات تشکیل دولت در تبعید را فراهم کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها