الجزیره از انفجارهای شدید در خارکیف خبر داد

الجزیره از انفجارهای شدید در خارکیف خبر داد
جمعه 6 اسفند 1400 - 19:48

خبرگزاری الجزیره از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در شهر خارکیف در شرق اوکراین و در مرکز جمهوری دونتسک و مرکز کی یف پایتخت اوکراین خبر داد.

العالم - اروپا

خبرنگار الجزیره گفت: جدایی طلبان در جمهوری دونتسک پس از نبرد با ارتش اوکراین بر سه شهرک در محور جنوبی تسلط یافته اند. آنها اعلام کردند که طی نبردهای شکل گرفته در جبهه دونباس شماری از عناصر خود را از دست داده اند.

در همین راستا وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ سرباز اوکراینی در عملیات نظامی شکل گرفته در اوکراین تسلیم نیروهای روسیه شده اند.

از سوی دیگر سازمان هواپیمایی روسیه از به تعلیق درآمدن پروازهای مسافربری انگلستان به روسیه خبر داد.

خبرنگار الجزیره همچنین به نقل از منابع محلی اوکراین گزارش داد: درگیری های شدیدی در ورودی های شهر "ماریوپول" در جنوب شرق اوکراین جریان دارد و صدای آتشبار سنگین توپخانه و پدافند هوایی و انفجارهای شدید در کی یف پایتخت اوکراین به گوش می رسد.

وی گفت: آژیرهای خطر در شهر لفیف واقع در غرب اوکراین به صدا درآمده اند و جنگنده های روسیه شهر ماریوپل واقع بر کرانه روند ازوف در جنوب شرق دونباس را بمباران کرده اند.

از سوی دیگر یک مقام مسئول در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشورش حملات موشکی به کی یف انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار میدانی الجزیره، ارتش اوکراین موشک های زمین به هوا از نوع بوک را از پایگاه هایش در کرامتورسک به مناطق باز برده است. به گفته وی، توپخانه روسیه مناطق واقع در جنوب شهر "دینیبرو" در شرق اوکراین را زیر آتش سنگین خود گرفته است.

کرملین لحظاتی پیش با صدور اطلاعیه ای خاطرنشان کرد مسکو اعلام آمادگی کی یف برای انجام مذاکره در خصوص بیطرف ماندن اوکراین را مورد توجه قرار داده و در حال بررسی آن بسر می برد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها