پس از وتوی روسیه، غرب دست به دامان مجمع عمومی سازمان ملل شد

پس از وتوی روسیه، غرب دست به دامان مجمع عمومی سازمان ملل شد
شنبه 7 اسفند 1400 - 13:54

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کشورهای جهان خواست، در مجمع عمومی سازمان ملل علیه روسیه موضع بگیرند.

العالم - امریکا - اروپا

پس از ناکامی غرب در تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت اقدام نظامی در اوکراین، اتحادیه اروپا در اندیشه تصویب این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه (امروز) در پیامی توییتری خواستار اعمال فشار همه کشورهای جامعه بین‌المللی به منظور «پایان دادن به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین» شد. بورل در این پیام تازه توییتری به اقدام کشورهای غربی برای تصویب محکومیت عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در نشست شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد؛ اقدامی که با وتوی روسیه ناکام ماند.

بامداد امروز شنبه به وقت تهران قطعنامه محکومیت «حمله به اوکراین» در شورای امنیت سازمان ملل رد شد. روسیه این قطعنامه را وتو کرد، امارات، هند و چین به این قطعنامه رأی ممتنع دادند و یازده عضو دیگر شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند.

جوزپ بورل در پیام توییتری در این باره نوشت: «رای‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل بی‌اعتنایی روسیه به مسئولیت‌ها و تعهداتش به عنوان عضو دائم (شورای امنیت سازمان ملل) را نشان داد». وی افزود: «من از همه جامعه بین‌المللی می‌خواهم که متحد شوند و با تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل در این باره به پایان دادن به تجاوز نظامی روسیه علیه اوکراین کمک کنند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر خود به توییت نمایندگی اتحادیه در سازمان ملل اشاره کرد که در آن تصریح شد، اتحادیه اروپا، اوکراین و دیگر شرکا در تلاش برای ارائه قطعنامه محکومیت حمله به اوکراین به مجمع عمومی سازمان ملل هستند.

در توییت دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل آمده بود: «استفاده از حق وتو باعث شد که شورای امنیت سازمان ملل نتواند نقش خودش را اجرا کند. ما در کنار اوکراین و شرکایمان قطعنامه‌ای با موضوع درخواست برای خروج فوری نیروهای روسیه (از اوکراین) به مجمع عمومی ارائه خواهیم داد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها