العالم گزارش می دهد؛

وعده‌های آمریکا به اوکراین باد هوا بود

شنبه 7 اسفند 1400 - 12:07

مناف کیلانی، کارشناس سیاسی اظهار داشت ارتش اوکراین نمی‌خواهد با ارتش روسیه بجنگد و طرفِ عملیات نظامی روسیه در اوکراین طرفداران نازی‌ها هستند.

العالم- اروپا

به گزارش العالم، کیلانی در گفت‌و‌گو با برنامه "الحدث" در شبکه العالم گفت: دولت اوکراین تحت سلطه گروه نازی است و این موضوع که در رسانه‌ها از تلفات نظامی ارتش اوکراین سخن می‌گویند این تلفات مربوط به نازی‌هاست."

او با بیان اینکه ارتش اوکراین ابزارهای مهم نظامی، هوانوردی و پدافند هوایی را از دست داده است، خاطرنشان کرد: زمانی‌که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای حفظ آبروی طرفداران نظام فعلی اوکراین، از ارتش اوکراین خواست با مد نظر قرار دادن شروط مسکو، برای دستیابی به توافق اقدام کنند.

کیلانی تصریح کرد: غرب برای حمایت از اوکراین وعده‌های زیادی داده بود، ولی بعد از عملیات نظامی روسیه، این وعده‌ها به صورت جوهر روی کاغذ درآمد و آنها از ترس توانمندی‌های نظامی ارتش روسیه، اوکراین را تنها گذاشتند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد بعد از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای اروپای غربی برای محافظت از پایگاه‌های نظامی‌شان در اروپای شرقی شتافتند حتی گردان نظامی فرانسه که برای حفاظت از مرز رومانی و اوکراین گسیل شدند هیچ‌گونه حمایتی از ارتش اوکراین نمی‌کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها