دو بانک دولتی چین تامین مالی‌ خرید مواد خام از روسیه را محدود کردند

دو بانک دولتی چین تامین مالی‌ خرید مواد خام از روسیه را محدود کردند
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 09:51

دو بانک بزرگ دولتی چین، تامین مالی برای خرید مواد خام از روسیه به علت واهمه از تهدید تحریم ها از جانب آمریکا و هم پیمانانش را محدود کردند.

العالم - اسیا - اروپا

به نقل از راشاتودی، گفته می شود بزرگ ترین موسسه مالی عمومی چین، تامین مالی برای خرید مواد خام از روسیه به علت ترس از تهدید تحریم ها از جانب آمریکا و هم پیمانانش محدود کردند.

بلومبرگ به نقل منابع آگاه نوشته است، این اقدام که احتمالا موقتی است، توسط حداقل دو بانک بزرگ دولتی چین، ICBC و بانک چین (Bank of China) صورت گرفته است. این بانک ها با خطر بزرگ مواجه با تحریم های ثانویه از سوی واشنگتن مواجه هستند.

ICBC، بزرگ ترین بانک در جهان به لحاظ دارایی و بانک چین، بزرگ ترین بانک چین برای مبادلات ارزی است. این بانک ها احتمال دارد، دسترسی خود به دلار را از دست بدهند زیرا تامین مالی خرید کالاهای اساسی از روسیه احتمالا به عنوان حمایت از مسکو تلقی شود.

به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و هم پیمانان غربی اش، یک سری تحریم ها علیه این بخش های اقتصادی این کشور، نهادها و اشخاص اعمال کردند.

چین در سال‌های اخیر، خرید کالاهای اساسی از روسیه را افزایش داده به طوری که نزدیک به 30 درصد نفت و گاز روسیه در چین، دومین اقتصاد دنیا مصرف می شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها