تشکر پوتین از نیروهای عملیات ویژه فعال در اوکراین

تشکر پوتین از نیروهای عملیات ویژه فعال در اوکراین
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 13:13

سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) گفت، ولادیمیر پوتین از سربازان و کهنه سربازان نیروهای "عملیات ویژه" نیروهای مسلح روسیه و از کسانی که در اوکراین خدمت می‌کنند، تشکر ویژه بجای آورد.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز حرفه‌ای نیروهای عملیات ویژه در روسیه در ۲۷ فوریه از سال ۲۰۱۵ جشن گرفته می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: از آن دسته از افرادی که وظایف نظامی خود را در این روزها و در جریان عملیات ویژه انجام می‌دهند و به مردم دو جمهوری خودخوانده در استان دونباس کمک می‌کنند، تشکر ویژه دارم.

پوتین همچنین تاکید کرد که سربازان عملیات ویژه و کهنه سربازان بارها آمادگی خود را برای انجام عملیات و فعالیت در سخت‌ترین شرایط نشان داده و همواره صادقانه وظایف نظامی خود را برای حفاظت از کشور و شهروندان و تضمین منافع ملی روسیه انجام داده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: فعالیتهای قهرمانانه نیروهای ویژه در طول تاریخ ارتش ما دیده شده است. آنها در جریان جنگ کبیر میهنی حضور داشتند و در جریان جنگ افغانستان و بسیاری دیگر از نقاط درگیر جنگ و در مقابله با گروه‌های تروریستی در شمال قفقاز و سوریه تقویت شدند.

روز پنجشنبه روسیه "عملیات ویژه" خود را در اوکراین و برای غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد و این اقدام را در پاسخ به درخواست جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک انجام داد.

وزارت دفاع روسیه نیز گفته که این عملیات ویژه تنها برای هدف قرار زیرساخت‌های نظامی اوکراین است و غیرنظامیان این کشور در معرض خطر قرار ندارند. مسکو نیز می‌گوید برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد.

پربیننده ترین خبرها