نظرسنجی: محبوبیت جو بایدن به 37 درصد کاهش یافته است

نظرسنجی: محبوبیت جو بایدن به 37 درصد کاهش یافته است
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 19:46

بسیاری از مردم آمریکا عملکرد جو بایدن را در مباحث مختلف نامطلوب ارزیابی می‌کنند.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از گاردین، دو روز پیش از نخستین سخنرانی موسوم به «وضعیت آمریکا» و با شروع جنگ در اوکراین و افزایش تورم در داخل کشور، محبوبیت جو بایدن در یک نظرسنجی بزرگ در ایالات متحده به پایین‌ترین سطح رسید.

نظرسنجی واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز میزان محبوبیت بایدن را 37 درصد نشان می‌دهد. نظرسنجی وب‌سایت Fivethirtyeight.com میزان محبوبیت او را در مجموع 40.8 درصد ارزیابی می‌کند.

نظرسنجی واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز نشان داد که 55 درصد از پاسخ‌دهندگان عملکرد رئیس‌جمهور را تایید نمی‌کنند و 44 درصد به شدت مخالف عملکرد او هستند. اختلافات حزبی در این نظرسنجی مشهود بود، به طوری که 86 درصد از جمهوری‌خواهان و 61 درصد از مستقل‌ها مخالف عملکرد او بودند در حالی که 77 درصد از دموکرات‌ها عملکرد بایدن را در 13 ماه ریاست جمهوری وی تایید کردند.

این نظرسنجی همانند سایر نظرسنجی‌های اخیر برای بایدن هشداردهنده است. برای نمونه، نظرسنجی هاروارد نشان داد بیشتر آمریکایی‌ها می‌گویند اگر دونالد ترامپ همچنان در کاخ سفید بود، روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد.

با نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای، بایدن با تنش‌های سیاسی تأثیرگذاری مواجه است. حزبِ حاکم بر کاخ سفید معمولاً در اولین رقابت میان‌دوره‌ای خود متحمل شکست می‌شود.

بر اساس نظرسنجی واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز، 50 درصد از آمریکایی‌ها از جمهوری‌خواهان - حزبی که حامیان آن در 6 ژانویه 2021 به کنگره حمله کردند - می‌خواهند کنترل کنگره را در دست بگیرند.

بیشتر تحلیلگران انتظار دارند که دست‌کم مجلس نمایندگان به دست جمهوری‌خواهان بیفتد، هرچند اختلافات درون‌حزبی، به ویژه بر سر ترامپ و جاه‌طلبی‌های سیاسی او، همچنان می‌تواند به جمهوری‌خواهان در ماه نوامبر آسیب برساند.

بایدن تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه و شخص پوتین اعمال کرده است، به تمرکز افکار عمومی جهان بر ضد پوتین کمک کرده و نیروهای آمریکایی را به کشورهای متحد اروپا واشینگتن فرستاده است. با این وجود، نظرسنجی واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز نشان داد که 47 درصد از پاسخ‌دهندگان با مدیریت رئیس‌جمهور در بحران اوکراین موافق نیستند.

روسیه در حالی که نظرسنجی در حال انجام بود، عملیات خود را در اوکراین آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها