زلنسکی: انتظار زیادی از مذاکرات روز دوشنبه نمی‌رود

زلنسکی: انتظار زیادی از مذاکرات روز دوشنبه نمی‌رود
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 23:10

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در اظهاراتی که از شبکه‌های تلویزیونی اوکراین پخش شد، اعلام کرد که انتظار زیادی از مذاکرات روز دوشنبه هیات اوکراینی و روسیه نمی‌رود.

العالم - اروپا

زلنسکی افزود: من به نتیجه این مذاکرات اعتقاد ندارم، اما می‌گذاریم آن‌ها تلاش خود را انجام دهند تا هیچ شبهه‌ای در ذهن مردم اوکراین نباشد و آن‌ها بدانند که من به عنوان رئیس جمهور اوکراین هر تلاشی برای جلوگیری از جنگ را انجام داده‌ام.

پیش از این، «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت: نمی‌توانم بگویم که گفت‌وگوها با روسیه منجر به صلح خواهد شد اما تاکید می‌کنم که کی‌یف «تسلیم» نخواهد شد.

اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین در آمریکا نیز از گفت‌وگو با روسیه به عنوان راهی برای پایان دادن به حمله روسیه به اوکراین استقبال کرد اما افزود که کشورش تسلیم نمی‌شود.

سفیر اوکراین در واشنگتن روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه‌ با شبکه‌ای بی‌سی در واکنش به اخبار موافقت اوکراین برای گفت‌وگو با روسیه در نقطه‌ای در مرز بلاروس گفت: تمرکز اوکراین همیشه بر استفاده از دیپلماسی برای حل مناقشه بین روسیه و اوکراین بوده است.

مارکارووا گفت: رئیس جمهور ما از ابتدا، حتی قبل از شروع جنگ، همیشه بر راه حل دیپلماتیک تاکید کرده بود. حتی پس از شروع جنگ، او در واقع همیشه خواستار گفت‌وگوهای صلح بود. وی همیشه گفته است، ما برای گفت‌وگوهای صلح آماده هستیم، اما تسلیم نمی‌شویم.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

پربیننده ترین خبرها