صدای انفجار و آژیر حمله هوایی در پایتخت اوکراین

 صدای انفجار و آژیر حمله هوایی در پایتخت اوکراین
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 05:34

رسانه‌های اوکراین بامداد دوشنبه از شنیده شدن صدای یک انفجار بزرگ و آژیر حمله هوایی در شهر کی‌یف پایتخت این کشور خبر دادند.

العالم - اروپا

به گزارش "الجزیره" به گفته این رسانه‌ها، مقامات اوکراین از شهروندان کی‌یف خواسته‌اند تا به پناهگاه‌ها پناه ببرند.

همچنین روز یکشنبه صدای آژیر حمله هوایی در دو شهر دیگر اوکراین از جمله وینیتسیا و چرنیویتسیا شنیده شده است.

در همین حال سازمان نظارت بر انرژی هسته‌ای اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که چند موشک روسیه به یک محل دفن زباله‌های هسته‌ای در نزدیکی کی یف برخورد کرده‌اند.

این سازمان در بیانیه‌ای که در حساب کاربری آن در رسانه اجتماعی "فیسبوک" منتشر شده است، گزارش داد: ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ ساعت ۱:۲۰ به وقت محلی، به دلیل بمباران کی‌یف با انواع سلاح‌های ضد هوایی و موشکی روسیه، چند موشک به محل دفع زباله‌های رادیواکتیو در نزدیکی کی‌یف برخورد کردند.

همزمان الکساندر سویدلو سرپرست شهر بردیانسک در جنوب اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه وارد این شهر شده و کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

سویدلو در پیامی در شبکه‌های اجتماعی گفت: چندی پیش سربازان مسلح وارد ساختمان کمیته اجرایی شهر شدند و خود را نیروی ارتش روسیه معرفی کردند و به ما اطلاع دادند که تمامی ساختمان‌های اداری تحت کنترل آن‌ها قرار گرفته و آن‌ها به دنبال کنترل ساختمان کمیته اجرایی هستند.

وی ادامه داد که نیروهای روسیه از مسئولان خواسته‌اند به کار خود ادامه دهند اما تحت کنترل افراد مسلح، من این پیشنهاد را غیرقابل قبول می‌دانم. بنابراین همه ما ساختمان کمیته اجرایی را ترک کردیم.

بردیانسک که در آن یک پایگاه کوچک نیروی دریایی اوکراین قرار دارد، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

این در حالی است که ارتش اوکراین مدعی حمله موفقیت آمیز با استفاده از پهپادهای ساخت ترکیه علیه نیروهای روسیه شده است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از "سی ان ان"، نیروهای مسلح اوکراین یکشنبه شب تصاویری از انهدام خودروی زرهی توسط یک پهپاد را منتشر کردند و گفتند که این حمله علیه یک خودروی حامل سامانه موشکی زمین به هوای روسیه موسوم به "بوک" انجام شده است.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها