امارات مزدوران چند ملیتی در حضرموت یمن مستقر کرد

امارات مزدوران چند ملیتی در حضرموت یمن مستقر کرد
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 06:22

منابع نظامی یمنی گفتند که امارات در فرودگاه الریان واقع در استان حضرموت، مزدوران چند ملیتی مستقر کرده است.

العالم - یمن

منابع نظامی یمنی از تداوم توطئه‌های امارات عربی متحده در «المکلا» واقع در استان حضرموت (جنوب شرق یمن) خبر می‌دهند؛ به نحوی که این کشور، یکی دیگر از پایگاههای نظامی غیر قانونی خود را در این منطقه تجهیز کرد.

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» به نقل از این منابع گزارش داد، پس از تکمیل نوسازی فرودگاه الریان به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای نظامی در دریای «عرب»، امارات نیروهای چند ملیتی را در آن مستقر کرده است. فرودگاه الریان یکی از فرودگاههای بزرگ یمن است.

به گفته این منابع، امارات، مزدوران اردنی، سودانی و آمریکایی را در پایگاه نظامی الریان، مستقر کرده است. این فرودگاه، دومین پایگاه نظامی استقرار نیروهای چند ملیتی است که امارات برای استقرار مزدوران خود در سواحل شرق یمن تجهیز کرده است.

فرودگاه الریان در نزدیکی سواحل دریای عرب قرار دارد، ولی امارات پس از نوسازی آن، حاضر نشد از این فرودگاه برای پروازهای غیر نظامی استفاده شود، بلکه از آن به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌کند.

منابع خبری می‌گویند که امارات پس از اشغال این فرودگاه در سال ۲۰۱۶، یک بندرگاه نظامی نیز در نزدیکی این فرودگاه احداث کرده است و از طریق آن، از کشتیهای نظامی برای ورود مستقیم به این فرودگاه استفاده می‌کند. کما اینکه مساحتهای گسترده‌ای از سواحل المکلا را نیز برای تأمین امنیت ورود و خروج به این فرودگاه اختصاص داده است.

استقرار نیروهای چندملیتی در المکلا، بخشی از طرح استقرار مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در امتداد ساحل شرقی یمن است؛ زیرا این منطقه، در دریای عرب و اقیانوس هند، موقعیت راهبردی دارد. کما اینکه استانهای ساحلی یمن، مخازن عطیمی از نفت و گاز هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها