زلال قرآن (372)؛

چرا مسلمین و مومنین موظف به پذیرش دعوت خدا و رسول الله (ص) هستند؟

چرا مسلمین و مومنین موظف به پذیرش دعوت خدا و رسول الله (ص) هستند؟
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 09:37

با تامل در قرآن کریم، در این مطلب پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که چرا مسلمین و مومنین موظف به پذیرش دعوت خدا و رسول الله (ص) هستند؟

العالم ـ زلال قرآن

قرآن کریم درآیه 24 سوره مبارکه انفال باخطاب:
« يَا أَيُّهَاالَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّـهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ»
ترجمه: (ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست (یعنی ایمان) دعوت کنند اجابت کنید و بدانید که خدا درمیان شخص و قلب او حایل می‌شود (وازاسراردرونی همه آگاه است) و همه به سوی او محشور خواهید شد).
به تمام مومنین ومسلمین تاکید کرده است که دعوت حضرت حق سبحانه وتعالی و رسول الله (ص) را با تمام وجود اطاعت کنند تا به حیات جاودانه وسعادت ابدی برسند.
و با این فرمان همه مردم بخصوص مومنین را ملزم به تسلیم درمقابل حق و موظف به طی طریق درصراط مستقیم الهی کرده و با این خطاب هشداردهنده، باب رحمت واسعه خود را به روی آنها مفتوح فرموده است، تا بلکه بشری که دراثرجهالت و نادانی درباتلاق ضلالت و گمراهی وفساد ومعصیت مستغرق است به خود آید وبکوشد باکسب علوم ومعارف حقّه الهیه، فکروعقل خویش را تقویت کند و با تشخیص درست خیرازشرّ و راه ازچاه خود را نجات دهد و با استقراردرصراط مستقیم الهی به سعادت حقیقی برسد ان شاءَالله.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها