منطقه راهبردی «السوم» در مأرب به کنترل نیروهای یمنی درآمد

منطقه راهبردی «السوم» در مأرب به کنترل نیروهای یمنی درآمد
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 09:29

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، کنترل یک منطقه راهبردی را پس از درگیری های شدید در جنوب غرب مارب در دست گرفتند.

العالم ـ یمن

بنابر اعلام منابع محلی در استان مأرب به «وکاله الصحافه الیمنیه»، نیروهای صنعاء متشکل از ارتش و کمیته های مردمی یمن، از ابتدای هفته جاری یک حمله نظامی گسترده‌ای را از سمت مواضع خود در جبال البلق شرقی و منطقه «الفلیحه» علیه مواضع ائتلاف سعودی در اطراف «وادی عبیده» آغاز کرده اند.

بنابر این گزارش، پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیروهای صنعاء توانستند منطقه راهبردی «السوم» در جنوب غرب شهر مأرب را به صورت کامل پاکسازی کنند.

درگیری‌های شدید میان نیروهای صنعاء و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در جنوب غرب شهر «مأرب» برای دومین روز متوالی ادامه داشت که به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای طرفین منجر شده است.

در همین ارتباط جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای صنعاء به حملات نظامی گسترده به چندین منطقه در جبهه جبال البلق شرقی مبادرت کردند.

بنا به گفته منابع آگاه منطقه راهبردی «السوم» در جنوب غرب شهر مأرب از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است زیرا محل اتصال راه‌های اصلی تدارکات برای چندین جبهه در جنوب مأرب است و وادی عبیده را به منطقه «عرم السد» و جبال البلق شرقی وصل می‌کند.

درگیری‌های استان مأرب به عنوان سرنوشت‌سازترین عملیات آزادسازی می‌تواند نتیجه جنگ یمن را مشخص کند. موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها