مجارستان: از خاک ما سلاح و نیرو به اوکراین ارسال نخواهد شد

مجارستان: از خاک ما سلاح و نیرو به اوکراین ارسال نخواهد شد
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 21:43

وزیر امور خارجه مجارستان می‌گوید از خاک کشورش برای ارسال سلاح و نیرو به اوکراین استفاده نخواهد شد.

العالم - اروپا
«پیتر زیجارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان امروز دوشنبه (۲۸ فوریه/ ۹ اسفند) اعلام کرد کشورش به اوکراین سلاح ارسال نخواهد کرد و اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین استفاده شود.

وزیر امور خارجه مجارستان که به کوزوو سفر کرده تأکید کرده که کشورش قصد ندارد در جنگ میان روسیه و اوکراین دخالت کند. او گفت: «دلیل اتخاذ این تصمیم این است که چنین محموله‌هایی ممکن است هدف اقدامات خصمانه نظامی قرار بگیرند... ما باید از امنیت مجارستان اطمینان حاصل کنیم. نمی‌خواهیم در این جنگ دخالت کنیم.»

روابط میان مجارستان و روسیه از سال ۱۹۹۱ به این سو رو به پیشرفت بوده است که یکی از دلایل آن به انتخاب «ویکتور اوربان» در سال ۲۰۱۰ به عنوان نخست‌وزیر مجارستان و اعلام سیاست «گشایش به شرق» از سوی او مربوط می‌شود.

این سیاست که برای مخالفت با ائتلاف‌های غربی مانند اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل طراحی شده بود از روسیه به عنوان یک متحد قابل اتکا یاد می‌کند.

بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، نخست‌وزیر مجارستان علی‌رغم فشارهای اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را رد کرد. این موجب شده مقام‌های اتحادیه اروپا و ناتو از سیاست‌های مجارستان انتقاد کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها