وزیر امور خارجه اوکراین: آمریکا وعده کمک بیشتر در برابر روسیه داده است

وزیر امور خارجه اوکراین: آمریکا وعده کمک بیشتر در برابر روسیه داده است
سه شنبه 10 اسفند 1400 - 07:42

دیمیترو کولبا از وعده دریافت کمک‌های نظامی و مالی بیشتر از ایالات متحده خبر داد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز سه‌شنبه گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به کشورش در تقابل با روسیه وعده حمایت بیشتر در قالب تحریم‌ها و تسلیحات را داده است.

کولبا در حساب توییتر خود نوشت: «در تماس ما، وزیر بلینکن تأیید کرد که حمایت ایالات متحده از اوکراین بی‌وقفه است. من تاکید کردم که اوکراین خواهان صلح است، اما تا زمانی که ما تحت حمله روسیه هستیم، به تحریم‌ها و تسلیحات بیشتری نیاز داریم. وزیر امور خارجه به من در مورد هر دو اطمینان داد.»

واشینگتن پیشتر بلاً مجموعه‌ای از تحریم‌ها را در هماهنگی با دیگر متحدان غربی برای محدود کردن دسترسی روسیه به منابع مالی خارجی، سرمایه‌گذاری یا فناوری در تلافی عملیات روسیه به اوکراین اعمال کرده است.

ایالات متحده در پاییز 2021 و بار دیگر در ماه دسامبر از ذخایر خود برای تامین تسلیحات اوکراین برداشت کرد و روز جمعه، رئیس جمهور جو بایدن به وزارت امور خارجه خود دستور داد تا 350 میلیون دلار برای تهیه تسلیحات از ذخایر ایالات متحده آزاد کند.

اما واشینگتن قاطعانه درخواست اوکراین از غرب برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع برای محافظت از اوکراین در برابر حملات هوایی روسیه را رد کرده است - گامی که نیروهای غربی را در درگیری مستقیم با ارتش روسیه قرار می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها