نفتالی بنت خطاب به موساد: با نزدیک شدن به زمان تصمیم برای برجام، کار زیادی پیش رو دارید

نفتالی بنت خطاب به موساد: با نزدیک شدن به زمان تصمیم برای برجام، کار زیادی پیش رو دارید
سه شنبه 10 اسفند 1400 - 17:22

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر اظهارات مضحک خود را درباره ایران و برجام تکرار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه در سخنانی به اعضای موساد، سازمان جاسوسی این رژیم، گفت که با نزدیک شدن به زمان تصمیم‌گیری در مورد توافق قدرت‌های جهانی با ایران، این سازمان «کار زیادی» برای انجام دادن خواهد داشت.

بنت که به مقر موساد در تل‌آویو رفته بود، با اشاره به مذاکرات جاری میان ایران و طرف‌های برجام، برای احیای این توافق هسته‌ای، به داوید برنئا، رئیس موساد و سایر اعضای این سازمان جاسوسی گفت: «از آنچه هم‌اکنون اسرائیل در مورد مذاکرات وین آگاه است، به نظر می‌رسد وظایف زیادی بر دوش سازمان شما خواهد افتاد.»

وی توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نکرد. در بیش از یک دهه اخیر انجام رشته عملیات متعدد خرابکاری، شامل چند انفجار در سایت‌های هسته‌ای ایران یا ترور مهره‌ها و مقاماتی در برنامه اتمی ایران از سوی رژیم صهیونیستی طرح‌ریزی شده است.

یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد، به طور تلویحی به نقش موساد در کشتن محسن فخری‌زاده، معاون وقت وزیر دفاع و «پدر برنامه هسته‌ای ایران» در ترور آذرماه سال ۱۳۹۹ در حومه تهران اشاره کرده است.

نفتالی بنت روز سه‌شنبه در یک آیین برای تقدیر از کسانی که تجهیزات نوینی برای کمک به کار موساد ابداع کرده‌اند، به مقر موساد رفته بود. توضیحات بیشتری در مورد این تجهیزات داده نشده است.

بنت به نیروهای موساد گفت: «وظیفه‌ای که بر دوش شما قرار دارد، خطیر است؛ جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران.»

با این حال، او افزود که موساد «سال‌های طولانی است» که درگیر اجرای این ماموریت بوده، اما اکنون «به نظر می‌رسد که به لحظه بحران نزدیک شده‌ایم».

نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت براساس «بند غروب» در توافقی که در وین در حال تنظیم است، ایران پس از دو سال و نیم دوباره خواهد توانست که سانتریفیوژهای پیشرفته نصب و راه‌اندازی کند.

به ادعای بنت، «بند غروب» برای اسرائیل بی‌معنی است، زیرا «خورشید هرگز برای امنیت اسرائیل و برای امنیت مردمش غروب نخواهد کرد».

او گفت که «من مفسر نیستم و نمی‌دانم مذاکرات وین چگونه تمام می‌شود»، اما در گذشته هم گفته‌ام که اسرائیل «به هیچ توافقی متعهد نیست» و دستش با هیچ توافقی بسته نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها