انگلیس چهار مقام ارشد نظامی بلاروس را تحریم کرد

انگلیس چهار مقام ارشد نظامی بلاروس را تحریم کرد
چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 02:24

انگلیس سه‌شنبه شب تحریم‌هایی را علیه چهار شخصیت ارشد نظامی در بلاروس به دلیل حمایت از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد.

العالم-اروپا

ویکتور گولویچ رئیس ستاد کل ارتش بلاروس و معاون اول وزیر دفاع یکی از مقام‌های ارشد دفاعی بلاروس است که تحریم هایی از جمله ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی علیه وی اعمال شده است.

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد: او (گولویچ) مسئول هدایت اقدامات نیروهای مسلح بلاروس بود که از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرده است.

به گفته وزارت خارجه انگلیس، وی (گولویچ) مانورهای نظامی مشترک با روسیه را هدایت و با استقرار نیروهای روسی در امتداد مرز بلاروس با اوکراین موافقت کرده که مستقیماً به توانایی روسیه برای حمله به اوکراین کمک کرده است.

"آندری بوردیکو" معاون وزیر دفاع در امور لجستیک و رئیس لجستیک نیروهای مسلح بلاروس، "سرگئی سیموننکو" معاون وزیر دفاع و رئیس تسلیحات و آندری ژوک معاون وزیر دفاع بلاروس از جمله دیگر مقامات دفاعی هستند که از طرف لندن تحریم شدند.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس گفت که دولت لوکاشنکو در مینسک به طور فعال به حمله غیرقانونی روسیه کمک و از آن حمایت می کند و عواقب اقتصادی حمایت روسیه از پوتین را احساس خواهد کرد.

اوکراین، بلاروس را به پرتاب چند فروند موشک به خاک این کشور متهم کرده است. الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دو روز پیش اعلام کرد که کشورش با اوکراین نمی جنگد و از خاک این کشور هیچ موشکی به سوی اوکراین پرتاب نشده است.

ايرنا

پربیننده ترین خبرها