چین اوکراین را به حل مناقشه با روسیه از طریق مذاکره ترغیب کرد

چین اوکراین را به حل مناقشه با روسیه از طریق مذاکره ترغیب کرد
چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 14:33

«وانگ یی» وزیر امورخارجه چین همتای اوکراینی اش را چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین، به حل مناقشه با مسکو از طریق گفت و گو و مذاکره ترغیب کرد.

العالم - اروپا - اسیا

بنابر گزارش تارنمای وزارت امورخارجه چین، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در گفت و گوی تلفنی با «دیمترو کولبا» همتای اوکراینی خود گفت چین از تمامی تلاش های بین المللی سازنده که به راه حل سیاسی منجر شود، حمایت می کند.

براساس گزارش وزارت امورخارجه چین، این کشور همچنین درباره آسیب دیدن غیرنظامیان در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در گفت و گوی تلفنی با وانگ یی تاکید کرد اولویت اصلی اوکراین پایان دادن به جنگ با روسیه است و ابراز امیدواری کرد چین بتواند میانجیگری فوری برای آتش بس کند.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین از تمامی کشورهای درگیر در بحران اوکراین درخواست کرد تا منطقی و عقلانی عمل کرده و از هرگونه اقدامی که موجب افزایش تنش شود خودداری کنند.

پکن همچنین تاکید کرد، نگرانی های امنیتی مسکو را که مرتبط با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) می باشد درک می کند. روز ۴ فوریه ( ۱۵ بهمن) «شی جین پینگ» و «ولادیمیر پوتین» مخالفت خود را با گسترش ناتو اعلام کرده بودند. همان زمان روسیه خواستار عقب گرد سربازان و سلاح های ناتو از اروپای شرقی شده بود.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خودشده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

پربیننده ترین خبرها