آرشیو نقض حقوق بشر حکومت اوکراین

آرشیو نقض حقوق بشر حکومت اوکراین
چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 15:18

فرستاده ویژه کمیته بین المللی حقوق بشر سازمان ملل متحد تصریح کرد حکومت اوکراین با توجه به سرکوب کسانی که با سیاست های خارجی آن مخالفند، در فهرست دولت های دموکراتیک جای نمی گیرد.

العالم _ اوکراین

هیثم ابو سعید فرستاده ویژه کمیته بین المللی حقوق بشر در سازمان ملل متحد در ژنو معتقد است مقامات اوکراین با توجه به سرکوب کسانی که با سیاست های خارجی آنان مخالفند، در فهرست دولت های دموکراتیک جای نمی گیرند.

ابوسعید درباره تحولات هفتمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت: روسیه یا هیچ کشور دیگری پیشتر گزارشی به شورای حقوق بشر ارائه نکرده است که نشان دهنده ضرورت اتخاذ تدابیری برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در دونباس در شرق اوکراین باشد.

وی افزود: کاملا آشکار است که نوعی دوگانگی در درخواست طرف هایی دیده می شود که از نقض حقوق بشر در اوکراین شکایت دارند زیرا دولت اوکراین خود ناقض حقوق بشر است.

فرستاده ویژه کمیته بین المللی حقوق بشر سازمان ملل متحد تصریح کرد: نقض حقوق بشر در اوکراین صحبت امروز و دیروز نیست بلکه نقض حقوق بشر در این کشور از سال 2014 آغاز شد و بر همین اساس حکومت اوکراین در فهرست حکومت های دموکراتیک جای نمی گیرد زیرا آرشیو متعددی از نقض حقوق بشر در برخورد با مردم اوکراین در کارنامه خود دارد.

وی افزود: در همین حال گروه هایی در خیابان های اوکراین جولان می دهند و با کسانی که با سلطه آمریکا در اوکراین مخالفند تسویه حساب می کنند، همچنین تظاهرات ها در اوکراین بارها سرکوب شده است و افرادی بدون محاکمه به زندان افتاده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها