سفیر هلند وارد صنعاء شد

سفیر هلند وارد صنعاء شد
چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 21:01

سفیر هلند پس از ورود به صنعاء، با وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

العالم _ یمن

«پیتر درک هاف» سفیر هلند در یمن، امروز (چهارشنبه)‌، با «هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت صنعاء دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، دو طرف در این دیدار آخرین تحولات یمن و زمینه‌های همکاری و راه‌های تضمین‌کننده توسعه و تقویت این همکاری را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

خبرگزاری یمن اضافه کرد که در این دیدار، وزیر خارجه یمن از سفر سفیر هلند به صنعاء استقبال کرده‌ و در عین حال، اشاره کرده است که این سفر بازتابی از عمق روابط تاریخی دو کشور و مردم یمن و هلند است. هشام شرف همچنین اظهار داشت که صنعاء به دنبال توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و ارتقای آن است.

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه تأکید کرد که صنعاء از مواضع کشور هلند در خصوص پایان دادن به تجاوزات، محاصره، کاهش درد و رنج انسانی مردم یمن و همچنین تلاش این کشور برای از سرگرفته شدن مذاکرات دیپلماتیک تقدیر می‌کند و همچنین مواضع هلند در شورای حقوق بشر در زمینه ایجاد یک مکانیسم برای تحقیق درباره جنایت‌ها و کارشکنی‌ها علیه مردم یمن را ارج می‌نهد.

وزیر امور خارجه یمن همچنین از هلند و تمام کشورهای برادر و دوست خواست که ازسرگیری فعالیت‌ دیپلماتیک در صنعاء را مورد بررسی قرار دهند چراکه این امر باعث خواهد شد هلند از حقایق جاری در خاک یمن آگاه شود و در دام رسانه‌های گمراه‌کننده کشورهای متجاوز گرفتار نشود.

هشام شرف در پایان ضمن تأکید بر حق یمن در دفاع از خود، مجددا تکرار کرد که دولت نجات ملی برای برقراری صلحی عادلانه و فراگیر و نه صلح به شیوه کشورهای متجاوز آمادگی دارد.

اما در مقابل، سفیر هلند تأکید کرد که این کشور به ارائه هر گونه کمک به یمن و ایفای نقش به منظور تحقق صلح مورد نظر پایبند است.

کشور یمن قریب به هفت سال است که تحت تجاوز ائتلاف سعودی قرار دارد. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها