آزادسازی یک منطقه مهم در مرز یمن و عربستان سعودی

آزادسازی یک منطقه مهم در مرز یمن و عربستان سعودی
پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 - 23:10

منابع یمنی خبر دادند که نیروهای این کشور موفق شدند منطقه «الحثیره» واقع در شهرستان «حرض» را آزاد کنند.

العالم - یمن

نیروهای یمنی شامگاه امروز پنجشنبه در درگیری با مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی موفق شدند کنترل یک منطقه راهبردی مرزی با عربستان را به دست گیرند.

پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از منابع نظامی خبر داد که نیروهای یمنی موفق شدند منطقه «الحثیره» واقع در شهرستان «حرض» را آزاد کنند.

این منابع همچنین خبر دادند که نیروهای یمنی توانستند کنترل یک اردوگاه را نیز در این منطقه به دست گیرند. این اردوگاه محل استقرار مزدوران سودانی بوده است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اول اسفند ماه جاری موفق شدند بر رشته‌کوه‌های «الکسّاره» در حرض مسلط شوند. شهر حرض یکی از مهم‌ترین شهرهای یمن به شمار می‌رود زیرا گذرگاهی حیاتی و مهم دارد که آن را به عربستان سعودی مرتبط می‌کند.این رشته‌کوه‌ها پیشتر در محاصره مزدوران ائتلاف سعودی بود.

نیروهای مسلح یمن هم با انتشار بیانیه‌ای درباره جزئیات عملیات مقابله با نیروهای ارتش سعودی و مزدورانش در محور حرض، اعلام کرد: شمار تلفات نیروهای متجاوز از آخرین تشدید تنش در حرض تاکنون به بیش از ۵۸۰ کشته و زخمی رسیده است. از این میزان ۲۰۰ نفر کشته شده‌اند و در میان کشته‌ها و زخمی‌ها شماری از نیروهای ارتش رژیم سعودی و مزدوران سودانی به چشم می‌خورند.

به گفته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، نیروهای متجاوز از دو محور اصلی یکی در جنوب شرق حرض و دیگری از جنوب رشته‌ کوه‌ها النار با کمک تیپ‌های سعودی تجاوز خود را علیه این شهر مرزی آغاز کردند اما یگان‌های نظامی مختلف در عملیات مقابله با این متجاوزان مشارکت کردند و پیشروی آن‌ها را با وجود پشتیبانی هوایی، موشکی و توپخانه‌ای دشمن متوقف کردند.

نیروی موشکی و پهپادی یمن هم، عملیات‌های ویژه‌ای را علیه تجمعات و پایگاه‌های نیروهای متجاوز در محور حرض و مناطق تحت کنترل آن انجام دادند. همچنین یگان توپخانه یمن، مشارکت چشم‌گیری در هدف قرار دادن مواضع دشمن و وارد آوردن خسارت به متجاوزان داشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها