بورل: به توافق مذاکرات وین در این هفته خیلی امیدوارم

بورل: به توافق مذاکرات وین در این هفته خیلی امیدوارم
شنبه 14 اسفند 1400 - 00:10

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دنبال گفت وگوی امروز جمعه با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت که بشدت امیدوار است که در این هفته در وین به توافق دست پیدا کنیم.

العالم - اروپا

بورل امروز اعلام کرد که به شدت امیدوار به دستیابی به یک توافق در این هفته است. اما وی تاکید کرد که این یک پیش بینی نیست بلکه وی امیدوار به چنین اتفاقی است.

وی پیشتر در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران ضمن بحث و تبادل نظر در مورد آخرین نتایج مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها اظهار کرد : از نظر ما عمده درخواست‌های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیشِ رو مورد توجه قرار گرفته است. ما به‌عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ مایلیم بگوییم که گفت‌وگوها در مسیر پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی قرار دارد.

امیر عبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های هماهنگ‌ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، تاکید کرد: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم.

وی در عین حال متذکر شد که «شتاب‌زدگی و عجله طرف غربی نمی‌تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود».

وزیر امور خارجه ایران با استقبال از نهایی کردن هر چه زودتر توافق تصریح کرد: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی، رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین مؤثر اقتصادی است.

یک دیپلمات اروپایی نیز روز جمعه به فاکس نیوز گفت که انتظار می رود یک توافق جدید با ایران در چند روز آینده به دست آید.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها