رافائل گروسی وارد تهران شد

رافائل گروسی وارد تهران شد
شنبه 14 اسفند 1400 - 04:27

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور گفت‌وگو با مقامات ذیربط ایرانی درباره ادامه همکاری‌های فنی بین ایران و این نهاد وارد تهران شد.

العالم-ایران

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیأتی و براساس توافق به عمل آمده به منظور گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص ادامه همکاری‌های فنی بین ایران و این سازمان وارد تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

وی قرار است پیش از ظهر شنبه ۱۴ اسفند ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کند. وی ظهر هم با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ملاقات خواهد کرد.

گروسی قبل از انجام این سفر در توئیتی نوشت: «من امروز به تهران سفر می‌کنم تا فردا با مقام‌های ایرانی دیدار کنم تا به سؤالات باقی مانده در ایران بپردازم. هم اکنون زمان حساسی بود، اما دستیابی به یک نتیجه مثبت برای همه امکانپذیر است».

رافائل گروسی روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه در پاسخ به سوالی در خصوص ایران گفت: «قطعا رایزنی‌های دائمی با ایران به اشکال مختلف به طور حضوری، مجازی و سایر شکل‌ها داریم و به سختی برای رسیدن به توافق کار می‌کنیم». مدیرکل آژانس اتمی در خصوص برنامه برای سفر به ایران در آینده هم گفت که همه چیز ممکن است.

پربیننده ترین خبرها