بازی های رسانه ای کهنه غرب علیه روسیه

بازی های رسانه ای کهنه غرب علیه روسیه
شنبه 14 اسفند 1400 - 15:23

ناظران و کارشناسان معتقدند که غرب در ازای پیروزی های روسیه در اوکراین، به قدرت تبلیغات و رسانه ای خود متوسل شده است. این در حالی است که روسیه موشک های خود را برای حمله به هر نوع مداخله ای در این جنگ آماده می کند.

العالم - نظرکده

کارشناسان مسائل بین المللی می گویند: جنگ در اوکراین در سه سطح در جریان است؛ سطح اول، نظامی است که ما اطلاعات کمی درباره جزئیات آن داریم. زیرا طرف روسی تا کنون فقط آمار و اطلاعات محدودی را منتشر کرده است. سطح دوم، سطح اقتصادی است. در این بخش با طرح آمریکایی ها و اروپایی ها برای وضع و اعمال بسته های تحریمی علیه روسیه رو به رو هستیم و بالاخره سطح سوم، که مهمترین سطح است، مربوط به بعد تبلیغات رسانه هاست.

کارشناسان مسائل بین الملل می گویند که غرب در ازای پیروزی های روسیه، به قدرت رسانه ای خود متوسل شده است و در همین راستا موضوع نیروگاه های هسته ای را پیش کشیده است.

کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند که این منطقی نیست که روسیه بخواهد به خود آسیب بزند. زیرا این کشور، خود، در منطقه حضور دارد و تجربه چرنوبیل قبل از اتحادیه اروپا به شوروی آسیب رساند.

پژوهشگران امور بین الملل حوادث امروز در صحنه رسانه ای را به تجربه کلاه سفیدها در سوریه تشبیه کرده و خاطرنشان کرده اند که این تقلاها صرفا تلاشی بیهوده از سوی رسانه ای غربی برای سرپوش گذاشتن بر پیروزی های ارتش روسیه و معرفی آن به عنوان طرف متجاوز است زیرا فلسفه غرب همواره به دنبال این بوده است که طرف مقابل خود را طغیانگر و نقض کننده قوانین بین المللی معرفی کند.

این در حالی است که کی یف اعلام کرده است که نیروگاه هسته ای زاپوریژیا هدف قرار گرفته است درحالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزارت دفاع روسیه این ادعاها را رد کرده اند.

محققان معتقدند که ادعای هدف قرار گرفتن نیروگاه مذکور در اوکراین یک سناریوی هالیوودی علیه روسیه بیش نیست.

آنها ادعاهای غرب را در خصوص حمله روسیه به نیروگاه های هسته ای اوکراین را بعید دانسته و خاطرنشان کرده اند که ارتش روسیه خود در حال پیشروی در اوکراین است پس چطور ممکن است که سلامت خود را قبل از اوکراینی ها به خطر بیندازند. حتی دیوانه ها هم چنین کاری نمی کنند.

این کارشناسان گفته اند که هر مزدوری که برای جنگ وارد اوکراین شود، سرنوشتی جز قتل یا تسلیم ندارد.

کارشناسان امور روسیه معتقدند که زلنسکی چند روز قبل تصمیم به جذب 16 هزار مزدور گرفته است در حالی که پوتین گفته است که حتی از خاورمیانه هم مزدور وارد اوکراین شده اند و تأکید کرده است که آنها سرنوشتی جز تسلیم یا قتل ندارند.

پربیننده ترین خبرها