در گفتگو با العالم مطرح شد؛

تاکید کارشناسان بر توان روسیه برای پیشبرد اهداف خود در اوکراین

تاکید کارشناسان بر توان روسیه برای پیشبرد اهداف خود در اوکراین
شنبه 14 اسفند 1400 - 15:00

برخی ناظران معتقدند روسیه فقط ده درصد از قدرت نظامی خود را نشان داده است.

العالم _ اوکراین

حیدر البرزنجی پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با العالم تاکید کرد: هدف عملیات روسیه در اوکراین دور کردن خطر ناتو برای خاک روسیه است.

وی افزود: نقشه استراتژیک روسیه تصرف کی یف پایتخت اوکراین است و تصرف آن تا چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

البرزنجی در سخنانی درباره تحولات بحران اوکراین در دهمین روز گفت: همه شرایط برای پیشروی روسیه و تصرف کی یف آماده است، با این حال این کشور تلاش می کند تا گذرگاه های امن برای بیرون رفتن غیرنظامیان ایجاد کند و پایتخت اوکراین کمتر خسارت ببیند.

این کارشناس تاکید کرد: برخلاف تبلیغات دروغین آمریکا و غرب، هدف روسیه جنگ نیست بلکه هدف آن دور کردن خطر ناتو از مرزهای این کشور و خطر قوم گرایی است.

البرزنجی هدف اصلی روسیه را پیش بردن سیاست خارجی این کشور دانست و گفت: اقدام مسکو در برگزاری رزمایش های مختلف و نمایش پیشرفت تسلیحاتی خود نیز به همین منظور بوده است.

این تحلیلگر عراقی افزود: اوکراین نیز به ضعف خود و خسارت های فراوانی که به آن وارد شده است، اذعان می کند و این در حالی است که روسیه فقط ده درصد از توان نظامی خود را در این جنگ به نمایش گذاشته است.

البرزنجی تاکید کرد: روسیه با بسیاری از کشورها از جمله با چین، ایران و کشورهایی در شرق و غرب جهان ائتلاف هایی دارد و توانسته است هیمنه غرب را از بین ببرد.

وی در پایان تاکید کرد: ما در اوکراین با نئونازی های نژادپرست مواجه هستیم و همین مسئله موجب شد روسیه وارد عملیات نظامی در اوکراین شود تا آنان را ادب کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها