بهبود گردشگری ترکیه به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین آسیب دیده است

بهبود گردشگری ترکیه به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین آسیب دیده است
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 12:48

صنعت گردشگری ترکیه به دلیل بحران اوکراین با چالش‌های بزرگی مواجه شده است.

العالم - ترکیه

به نقل از خبرگزاری فرانسه، طی چند روز پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه، اوکراینی‌ها و روس‌ها رزرو سفرها را لغو کردند که برای ترکیه فاجعه‌بار بود؛ جایی که گردشگری 10 درصد تولید ناخالص داخلی را پیش از همه‌گیری کرونا به خود اختصاص می‌داد.
امیدهای زیادی برای احیای گردشگری در سال 2022 در ترکیه وجود داشت و پس از کاهش ارزش لیره ترکیه در سال گذشته و افزایش تورم به بیش از 50 درصد در فوریه، این بخش به شدت نیاز به تقویت داشت.
طبق آمار وزارت گردشگری، بازدیدکنندگان از اوکراین و روسیه بیش از یک چهارم گردشگرانی را تشکیل می‌دهند که سال گذشته وارد ترکیه شدند و معمولاً سواحل فیروزه‌ای مدیترانه و دریای اژه را انتخاب می‌کردند.
هامیت کوک از انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه (TURSAB) گفت: «روسیه و اوکراین بازارهای بسیار مهمی برای ما هستند.»
سال گذشته حدود 4.5 میلیون گردشگر روس و دو میلیون گردشگر اوکراینی به ترکیه سفر کردند.
TURSAB انتظار داشت امسال هفت میلیون روس و 2.5 میلیون اوکراینی به ترکیه سفر کنند اما کوک معتقد است "احتمالاً باید در این ارقام تجدیدنظر کرد".
کوک گفت: «جنگ بین روسیه و اوکراین همه را در اینجا عصبی می کند. هم از نظر انسانی و هم از نظر تجاری.»
او افزود: «به طور معمول، در ماه مارس هجوم رزروهای تابستانی وجود دارد. اما حالا تقاضا متوقف شده است.»
چندین بانک روسی از سیستم پیام‌رسانی سوئیفت که به بانک‌ها اجازه می‌دهد به سرعت و ایمن از طریق تراکنش‌ها ارتباط برقرار کنند، حذف شده‌اند. همین امر، انتقال پول از روسیه به ترکیه برای تکمیل فرایند ثبت‌نام و رزرو را عملاً غیرممکن کرده است.
آنکارا با وجود عضویت در ناتو، روسیه را تحریم نکرد و برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، ترکیه حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی نبسته است.

پربیننده ترین خبرها