روسیه: رسانه های غربی هشت سال حقایق غمبار منطقه دونباس را نادیده گرفتند

روسیه: رسانه های غربی هشت سال حقایق غمبار منطقه دونباس را نادیده گرفتند
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 12:23

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: عملیات ویژه روسیه در اوکراین، جامعه جهانی را شوکه کرد زیرا رسانه های غربی هشت سال حقایق غمبار منطقه دونباس (منطقه مناقشه شامل لوگانسک و دونتسک) را نادیده گرفتند.

العالم ـ اروپا

زاخارووا امروز (یکشنبه) در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: خبرنگاران غربی درباره موضوع مناقشه دونباس بطور عمدی و هدفمندانه سکوت کردند و درباره کشتار ساکنان جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک توسط نیروهای اوکراینی هیچ مطلبی نگفتند.

وی افزود: رسانه های غربی در مورد منطقه دونباس فقط به اظهارنظرهای مقامهای اوکراینی و بیانیه های رسمی کی یف توجه کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: به همین دلیل در غرب به موضوع فاجعه انسانی در دونباس توجه نشد و مهم تر از همه این که واقعیت های این منطقه تحریف شد.

وی ادامه داد: در گزارش های رسانه های غربی چنین ادعا می شد که گویا رژیم اوکراین از طرف روسیه دچار مشکلات شده است و با ساکنان دونباس نمی جنگد بلکه با تعرض روسیه مقابله می کند.

زاخارووا گفت: در همین حال در رسانه های غربی در مورد شمار قربانیان مردم دونباس، اطلاعاتی داده نمی شد. به همین دلیل باتوجه به اینکه حقایق تلخ دونباس اعلام نشده، عملیات ویژه روسیه در اوکراین برای همه در جهان شوکه آور بود. آنها تاریخچه این ماجرا را نمی دانند که در اوکراین هشت سال جنگ بود و این واقعیت را که باید جنگ را به پایان رساند نمی فهمند.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل ، در مناقشه در منطقه دونباس که از سال ۲۰۱۴ با حمله نیروهای اوکراینی به این منطقه روس نشین آغاز شد، بیش از ۱۳ هزار نفر کشته شدند.

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

پربیننده ترین خبرها