مقام روس: نگران دسترسی تروریست‌ها به تسلیحات غربی در اوکراین هستیم

مقام روس: نگران دسترسی تروریست‌ها به تسلیحات غربی در اوکراین هستیم
دوشنبه 16 اسفند 1400 - 13:19

یک مقام وزارت خارجه روسیه ضمن انتفاد از تصمیم آلمان در ارسال تسلیحات برای اوکراین، در مورد احتمال دسترستی تروریست ها به این تسلیحات ابراز نگرانی کرد.

العالم ـ اروپا

"اولگ تیاپکین"، یکی از مدیران دپارتمان اروپای وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما به شدت نسبت به این مسئله متاسف هستیم که دولت آلمان قوانین ملی خود و همچنین محدودیت های حقوقی در سطح اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

این مقام روس افزود: مسکو به شدت نگران است که تسلیحاتی که به اوکراین در این شرایط انتقال داده می شود به راحتی در اختیار ترورست ها و غارتگران بیفتد.

اولگ تیاپکین خاطر نشان کرد: موافقت کامل برلین با مواضع ضدروسی غرب، کانال های مذاکره با مسکو را مسدود می کند.

وی افزود: دولت برلین که به رغم اینکه پیشتر اطمینان داده بود متعهد به روند سازش تاریخی میان مردم آلمان و روسیه است، از مواضع ضدروسی غرب به طور کامل حمایت کرده است. مسکو امیدوار است که برلین نسبت به بی فایده بودن از بین بردن پل های ارتباطی واقف باشد.

به گزارش ایرنا، به دنبال عملیات نظامی بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه در اوکراین، این جنگ اکنون وارد دوازدهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

روسیه اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

درحالی که روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" می نامد و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد، نخست وزیر استرالیا اما اقدامات روسیه را نقض بزرگ قوانین بین الملل خواند و آن را مثالی از حکومتی اقتدارگرا دانست.

پربیننده ترین خبرها