پیام مهم سفر آنجلینا جولی به یمن در بحبوحه بحران اوکراین

پیام مهم سفر آنجلینا جولی به یمن در بحبوحه بحران اوکراین
سه شنبه 17 اسفند 1400 - 11:17

آنجلینا جولی بحران پناهجویان یمنی را با بحران انسانی در اوکراین مقایسه کرد و تاکید کرد که «همه» مستحق حمایت و پشتیبانی هستند

العالم - یمن

آنجلینا جولی، هم‌زمان با انتشار پستی از سفرش به یمن در صفحه ایستاگرامش نوشت به این کشور می‌رود تا یادآوری کند باید به فکر همه پناهجویان و قربانیان جنگ بود.

رییس آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت امیدوار است دیدار جولی از یمن پیش از کنفرانس عالی سالانه تعهد، توجه جهانیان را به این فقیرترین کشور عربی که سال‌هاست درگیر جنگ است، جلب کند.

جولی در پست خود نوشت: «در حالی که ما به تماشای وحشتی که در اوکراین در حال وقوع است ادامه می‌دهیم و خواستار توقف فوری آن هستیم من این‌جا در یمن هستم تا از افرادی که به شدت نیاز به صلح دارند حمایت کنم.»

وی افزود: «این‌جا یکی از بدترین بحران‌های انسانی جهان است. در جهان در سال ۲۰۲۲ هر ساعت یک غیرنظامی کشته یا مجروح می‌شود. اقتصاد ویران شده از جنگ و بیش از ۲۰ میلیون یمنی در این‌جا برای زنده مانده به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.»

جولی همچنین بحران پناهجویان یمنی را با بحران انسانی در اوکراین مقایسه کرد و تاکید کرد که «همه» مستحق حمایت و پشتیبانی هستند.

جولی همچنین در پستی دیگر با انتشار فیلم زیر نوشت: در حالی که ما به تماشای وحشتی که در اوکراین در حال وقوع است، ادامه می‌دهیم و خواستار توقف فوری آن هستیم، من اینجا در یمن هستم تا از افرادی که به شدت نیاز به صلح دارند حمایت کنم.

11

پربیننده ترین خبرها