سازمان جهانی بهداشت: موارد ابتلا به کووید-19 و مرگ و میر ناشی از آن در جهان همچنان رو به کاهش است

سازمان جهانی بهداشت: موارد ابتلا به کووید-19 و مرگ و میر ناشی از آن در جهان همچنان رو به کاهش است
چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 19:06

آژانس بهداشت سازمان ملل از ادامه کاهش روند ابتلا به کووید-19 و مرگ و میر ناشی از آن خبر داد.

العالم _ جهان

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد موارد جدید و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان در هفته گذشته به کاهش خود ادامه داده است و تنها غرب اقیانوس آرام از افزایش موارد ابتلا به کووید-19 را ثبت کرده است.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود در مورد این همه‌گیری -- که روز چهارشنبه منتشر شد -- اعلام کرد که موارد ابتلا به کووید-19 در هفته گذشته 5 درصد کاهش یافته است و روند کاهشی که بیش از یک ماه پیش آغاز شده است ادامه دارد. مرگ و میر نیز 8 درصد کاهش یافته و در دو هفته گذشته در سطح جهانی کاهش یافته است.

در این مدت، تنها غرب اقیانوس آرام شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا بود که افزایش 46 درصدی را گزارش کرد. طبق داده های دانشگاه آکسفورد، در هفته گذشته، هنگ کنگ حدود 150 مرگ و میر در روز را ثبت کرده است که بالاترین نرخ مرگ و میر در جهان را به ازای هر یک میلیون نفر به خود اختصاص داده است.

سویه بسیار مسری اومیکرون به تازگی منطقه نیمه خودمختار هنگ کنگ را تحت تأثیر قرار داده است و باعث قرنطینه های گسترده، خریدهای پردامنه از سوپرمارکت ها و حتی پر شدن سردخانه ها شده است؛ موضوعی که مقامات را وادار کرده است تا اجساد را در کانتینرهای منجمدشده نگهداری کنند.

در سایر مناطق، ابتلا به کووید-19 به طور قابل توجهی در حال کاهش است. بیشترین کاهش در خاورمیانه و آفریقا مشاهده شد که در آنها، موارد ابتلا به ترتیب 46 درصد و 40 درصد کاهش یافتند.

سلیم عبدالکریم از دانشگاه کوازولو-ناتال در آفریقای جنوبی گفت: ملایم بودن موج اومیکرون، تعداد کم مرگ و میر ناشی از آن و این واقعیت که به سرعت در حال ناپدید شدن است، این تصور را ایجاد کرده که کووید-19 تمام شده است. او گفت که هنوز مشخص نیست چه زمانی ممکن است این بیماری همه‌گیر پایان یابد، اما افزود تعداد پایین مرگ و میر در طول شیوع موج اومیکرون قابل توجه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها