تکفیری ها از سوریه تا اوکراین؛ مزدوران بدون مرز!

تکفیری ها از سوریه تا اوکراین؛ مزدوران بدون مرز!
چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 23:10

رائد صالح مدیر سازمان کلاه سفیدهای سوریه در گفت و گو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست آمادگی این سازمان را برای اعزام داوطلبانش به اوکراین برای به اصطلاح "کمک به برادران و خواهران اوکراینی خود " اعلام کرد.

العالم – کشکول

وی برای توجیه همدردی اش با اوکراین گفت: ارتش روسیه اصول ندارد، به حقوق بشر احترام نمی گذارد و اخلاق مدار نیست.

خبر اعزام داوطلبان کلاه سفید به اوکراین پس از انتشار خبر انتقال افراد مسلح تکفیری وابسته به ترکیه از ادلب و شمال سوریه به اوکراین برای پیوستن به "لژیون بین المللی" تشکیل شده توسط رئیس جمهور اوکراین منتشر شد که شامل 16 هزار مزدور از سراسر جهان برای جنگ با ارتش روسیه است.

آنچه رسانه ها و مطبوعات غربی درباره انتقال افراد مسلح و کلاه سفیدها از سوریه به اوکراین برای نبرد با ارتش روسیه فاش کردند، ثابت کرد که این گروه های تروریستی که 11 سال است سوریه را گرفتار کرده اند فقط مزدورانی هستند که توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، غرب و اسرائیلی برای خدمت به منویاتشان نه فقط در سوریه، عراق، آذربایجان، لیبی و یمن بلکه در اروپا از آنها استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر با ماهیت این مزدوران، جنگجویان و کلاه سفیدها که غرب آنها را به عنوان «انقلابیون» و «سازمان دفاع مدنی» معرفی کرده است، به آنچه را که در رسانه های غربی درباره شان بیان شده است، اشاره می کنیم.

گروه کلاه سفیدها در سال 2013 از افراد مسلح گروه النصره، شاخه سوری القاعده، توسط یک افسر اطلاعاتی انگلستان به نام جیمس لی میسوری، که در سال 2019 در ترکیه به قتل رسید، تشکیل شد و در مناطق تحت کنترل النصره و سایر گروه های تکفیری فعالیت می کرد.

پس از پیروزی های ارتش سوریه در غوطه شرقی، درعا، قنیطره و جنوب دمشق در برابر تروریسم، رژیم صهیونیستی 800 عنصر کلاه سفید را به فلسطین اشغالی و پس از آن به اردن، کانادا، آلمان و انگلستان منتقل کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این اقدام به درخواست آمریکا و به دلایل بشردوستانه انجام شده است!!.

رائد صالح در یک مصاحبه تلویزیونی فاش کرد که طرفهایی که این سازمان را تامین مالی می کنند آمریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان و قطر هستند.

وی همکاری خود با رژیم صهیونیستی را اجباری توصیف کرد درحالیکه یادش رفت درباره انتقال صدها مجروح برای مداوا در بیمارستان های رژیم صهیونیستی و عیادت نتانیاهو از آنها حرفی بزند.

واضح است که کلاه سفیدها و افراد مسلح در سوریه به پدیده ای فراتر از اعراب افغانستان تبدیل شده و بیشتر به مزدوران بدون مرز شبیه اند چرا که امروز از آنها در عراق، لیبی، آذربایجان، یمن و اوکراین و فردا در سایر مناطق جهان استفاده می شود تا به جای ارتش ملی کشورهایی که به آنها جیره و مواجب می دهند، بجنگند.

پربیننده ترین خبرها