کوخاوی در بحرین؛ نقش کاربردی آل خلیفه

کوخاوی در بحرین؛ نقش کاربردی آل خلیفه
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 09:34

آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی بی سابقه و بدون اعلام قبلی، دیروز چهارشنبه برای دیدار با مقامات بحرینی و دریادار "چارلز براد کوپر"، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا، وارد بحرین شد.

العالم - کشکول

خبرگزاری بحرین اعلام کرد که سرتیپ ستاد زیاب بن صقر النعیمی، رئیس ستاد ارتش بحرین با حضور در فرودگاه از رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی استقبال رسمی کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم با صدور بیانیه ای سفر کوخاوی به بحرین را سفری تاریخی خوانده و اعلام کرده که وی با همتای بحرینی خود و "ناصر بن حمد آل خلیفه"، مشاور امنیت ملی و دبیر کل شورای عالی دفاع بحرین دیدار کرده است.

تعدادی از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی از جمله "تال کالمان"، رئیس شورای استراتژیک و اداره سوم و "اوی دیورین"، رئیس بخش روابط خارجی و "امیت ساعار"، رئیس بخش مطالعات در شعبه جاسوسی نظامی این رژیم، کوخاوی رادر این سفر همراهی می کنند.

روزنامه "اسرائیل الیوم" هدف از سفر مقامات رژیم صهیونیستی به بحرین را بررسی مذاکرات ایران با در وین و نگرانی رژیم از دستیابی به توافق در این مذاکرات بیان کرده است.

درک اهداف سیاسی حکومت آل خلیفه و منافعی که این حکومت از سازش خفت بار با رژیم صهیونیستی دنبال می کند؛ رژیمی که مقدسترین مقدسات جهان عرب و اسلام را اشغال کرده است و تا گردن در خون فلسطینی ها و عرب ها و مسلمانان فرو رفته است، بسیار دشوار است.

برخی علت این سازش خفت بار را ترس آل خلیفه از آینده روابطشان با ملت بحرین می دانند؛ این حکومت از ملت بحرین جدا شده است به همین دلیل به دنبال پشتوانه ای می گردد که حامی آن در مقابل خطر نابودی باشد.

البته نمی توان این توجیه را چندان جدی گرفت زیرا قدرتی بزرگتر هم اکنون در خاک بحرین حضور دارد؛ آمریکا ناوگان پنجم خود را در این کشور مستقر کرده است و همین حضور می توانست رژیم آل خلیفه را از ننگ سازش بی نیاز کند.

به رغم همه ادعاهای آل خلیفه و تبلیغات بی امان رژیم صهیونیستی درباره "تهدید مشترک" ایران برای هر دو رژیم – که عامل اصلی همگرایی این دو رژیم شده است - اغلب ناظران چنین سقوطی را در دامان صهیونیسم جهانی به نفع آل خلیفه نمی دانند. زیرا ایران بر خلاف همه این ادعاها و تبلیغات، دشمن بحرین نیست. تمام ادعاهای آل خلیفه در این خصوص دروغ محض است.

ایران هیچ منافعی در دشمن با همسایگان خود ندارد، زیرا اصول همسایگی و ویژگی های جغرافیایی، شرایط خاص خود را بر دولت‌های همسایه – با هر ماهیت و طبیعتی – تحمیل می کند.

اما متأسفانه این رژیم های دست نشانده نه اراده ای دارند و نه استقلالی بلکه صرفا برای تأمین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آمده اند حتی اگر خدمت آنها به آمریکا و "اسرائیل" صد در صد به زیان ملت ها و کشورهایی باشد که این رژیم ها در رأس آنها قرار گرفته اند و در این بین، رژیم آل خلیفه نمونه بارزی از این رژیم هاس دست نشانده است.

پربیننده ترین خبرها