اتحادیه اروپا الحاق سریع اوکراین را نپذیرفت

اتحادیه اروپا الحاق سریع اوکراین را نپذیرفت
جمعه 20 اسفند 1400 - 08:23

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با وارد شدن جنگ اوکراین به نقاط بحرانی خود، در نشستی در کاخ ورسای فرانسه هرگونه الحاق سریع کی‌یف به اتحادیه اروپا را رد کردند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش شبکه خبری یورونیوز، رهبران ۲۷ کشور اروپایی که روز پنجشنبه برای بحث و تبادل نظر درباره حمله روسیه به اوکراین گرد هم آمده بودند، بر روابط نزدیک‌تر با کی‌یف تاکید کردند اما گفتند که الحاق سریع این کشور به اتحادیه اروپا در زمان حاضر نمی‌تواند انجام شود.

مارک روته نخست‌وزیر هلند با بیان اینکه برای عضویت اوکراین هیچ رویه سریعی وجود ندارد، گفت: با این حال ما مجدداً تاکید داریم که می‌خواهیم با اوکراین همکاری کنیم.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز که ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، با رد این موضوع گفت: آیا اکنون می‌توانیم روند الحاق را برای کشوری که در حال جنگ است باز کنیم؟ فکر نمی‌کنم. آیا باید در را ببندیم و بگوییم هرگز؟ این هم ناعادلانه خواهد بود.

پیش‌تر ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین، با ارسال نامه‌ای رسمی خواسته بود اتحادیه اروپا با الحاق سریع این کشور موافقت کند.

اما درخواست‌های رییس‌جمهوری اوکراین با حمایت استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی و لهستان برای فرآیند عضویت ویژه نتوانست فرانسه، آلمان، اسپانیا یا هلند را متقاعد کند.

پربیننده ترین خبرها