ناتو: روسیه از بلاروس برای عملیات هوایی علیه اوکراین استفاده کرده است

ناتو: روسیه از بلاروس برای عملیات هوایی علیه اوکراین استفاده کرده است
جمعه 20 اسفند 1400 - 11:14

پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی است بدنبال رصد هوایی صورت گرفته در نزدیکی مرزهای اوکراین، روسیه برای انجام عملیات هوایی خود از خاک بلاروس استفاده کرده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش شکبه خبری سی ان ان، رصد صورت گرفته از سوی هواپیماهای تجسسی ناتو که بر فراز لهستان در نزدیکی با مرزهای اوکراین صورت گرفته و دیگر داده های راداری، حاکی از آن است که روسیه از خاک بلاروس برای انجام بسیاری از عملیات هوایی علیه اوکراین استفاده می کند.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: مسئولان ناتو به این شبکه خبری گفته اند که بخش عمده ای از جنگنده های روسیه که وارد حریم هوایی اوکراین شده اند، از زمان آغاز حملات روسیه به این کشور، از مبدا بلاروس بوده است.

«دنیس گئلائوم» (Denis Guillaume) مدیر فنی ماموریت ناتو دراین باره به سی ان ان گفت: رصدهایی که توسط رادار هواپیماهای آواکس صورت گرفته، نشان می دهد که ده ها فروند جنگنده روسی در مرزهای جنوبی بلاروس و در نزدیکی نیروگاه هسته ای چرنوبیل قرار دارند و ساعاتی بعد حدود ۹ فروند جنگنده از مبدا بلاروس وارد آسمان اوکراین و به سمت کی یف به پرواز در آمدند، همچنین در یک مورد دیگر حدود ۲۰ فروند جنگنده روسیه از بلاروس عازم کی یف شدند.

سی ان ان گزارش داده که یک مسئول هوایی ناتو گفته که جنگنده هایی که از خاک بلاروس برخاسته و وارد حریم هوایی اوکراین شده اند در حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین بوده است.

پربیننده ترین خبرها