تداوم ماهیگیری صهیونیست‌ها از آب گل‌آلود اوکراین

تداوم ماهیگیری صهیونیست‌ها از آب گل‌آلود اوکراین
جمعه 20 اسفند 1400 - 14:42

یک هیأت از مسئولان شهرک‌های صهونیست‌نشین کرانه باختری به منظور قانع کردن یهودیان اوکراینی برای سکونت در اراضی اشغالی به مرز رومانی و اوکراین سفر کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

منابع عبری، امروز (جمعه)،‌ خبر دادند که هیأتی از مسئولان ارشد شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال کرانه باختری، سحرگاه امروز، به مرزهای بین اوکراین و رومانی سفر کرده‌اند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که هدف از این سفر قانع کردن یهودیان اوکراین برای سفر به شهرک‌های کرانه باختری و اسکان در آنجاست. طبق این گزارش، در این هیأت، شهرک‌نشینانی حضور داشته‌اند که به زبان روسی مسلط بوده‌اند.

بنابر گزارش کانال ۷، ریاست این هیأت را «یوسی داگان» رئیس شورای منطقه‌ای «شومرن» شمال کرانه باختری بر عهده داشته است. این شبکه عبری همچنین به نقل از داگان نوشت: «منطقه شمالی کرانه باختری درهای خود و قلبش را باز کرده است. برادران و خواهرانمان اوکراینی‌مان را به شمال کرانه باختری خواهیم آورد و دست در دست آن‌ها را همراهی خواهیم کرد».

این گزارش در حالی منتشر شده است که «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز عصر فردا به رومانی و اسلواکی دو کشور مجاور اوکراین سفر خواهد کرد.

پیش از این، «آیلت شاکد» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی گفته بود که این رژیم برای اسکان ده‌ها هزار یهودی اوکراینی خود را آمادن می‌کند. پیشتر نیز اعلام شده بود که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یک اتاق فوق‌العاده به منظور «بررسی تحولات اوکراین در شرایط حضور ۸۰۰۰ اسرائیلی در آنجا» تشکیل داده و در عین حال اعلام کرده است که ۲۰۰ هزار یهودی در اوکراین سکونت دارند.

سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین پیشتر در گفت‌و‌گو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص گفته بود: «سفارت با وزارت خارجه همکاری می‌کند تا زمینه برای خارج کردن اسرائیلی‌ها و عده‌ای از یهودیان از اوکراین و انتقال آن‌ها به لهستان انجام شود».

فارس

پربیننده ترین خبرها