ادعای عجیب ند پرایس: تصمیم برای احیای برجام باید در مسکو و تهران گرفته شود!

ادعای عجیب ند پرایس: تصمیم برای احیای برجام باید در مسکو و تهران گرفته شود!
شنبه 21 اسفند 1400 - 08:01

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعای عجیبی را درباره مذاکرات وین مطرح کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌ان، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت: «تحریم‌های جدید علیه مسکو کاملا بی‌ارتباط با برجام است و نباید هیچ تاثیری بر مذاکرات بگذارد.»
ایالات متحده روز جمعه ۲۰ اسفند از مسکو و تهران خواست که «تصمیمات» لازم برای احیای توافق هسته‌ای وین را بگیرند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، پس از آن که اتحادیه اروپا اعلام کرد وقفه‌ای در مذاکرات هسته‌ای افتاده است، در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: «باید در جایی مانند تهران و مسکو تصمیماتی گرفته شود.»
وی بدون اشاره به درخواست‌های جدید آمریکا افزود: «ما اطمینان داریم که می‌توانیم به‌طور دو جانبه به برجام بازگردیم اگر که، آن تصمیمات در جایی مثل تهران و مسکو گرفته شود.»
در دور کنونی مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی که در وین، پایتخت اتریش، انجام می‌شود به نظر می‌رسید طرفین در حال دستیابی به توافقی برای احیای برجام هستند.
روسیه می‌گوید خواستار دریافت تضمین کتبی از ایالات متحده است که تحریم‌های بین‌المللی کنونی علیه مسکو تاثیری بر روابط تجاری آن با تهران نخواهد گذاشت.
ند پرایس به خبرنگاران گفت که «تحریم‌های جدید علیه مسکو کاملا بی‌ارتباط با برجام است و نباید هیچ تاثیری بر مذاکرات بگذارد».
وی افزود: «ما قصد نداریم هیچ پیشنهاد جدید و ویژه‌ای در رابطه با این تحریم‌ها به روسیه بدهیم.»
پرایس تایید کرد که راب مالی، مسئول هیات آمریکایی در مذاکرات وین، با اعضای گروه خود به واشینگتن بازگشته است. او در نهایت مدعی شد فرصت باقی‌مانده برای نجات توافق هسته‌ای «بسیار اندک» است.
ساعاتی پیش از آن جوزپ بورل،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتر از توقف مذاکرات احیای برجام در پایتخت اتریش «به دلیل عوامل خارجی» خبر داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها