لبنان| جزئیات اعترافات یک جاسوس اسرائیلی

لبنان| جزئیات اعترافات یک جاسوس اسرائیلی
شنبه 21 اسفند 1400 - 11:28

شبکه المنار لبنان اعترافات فرید ادیب الحسنیه جاسوس اسرائیلی را منتشر کرد.

العالم _ لبنان

شبکه تلویزیونی المنار لبنان در چارچوب پیگیری پرونده شبکه های جاسوسی اسرائیل، اعترافات فرید ادیب الحسنیه جاسوس اسرائیلی و راه های ارتباطی او را فاش کرد.

دستگاه اطلاعاتی لبنان ششم ماه ژانویه فرید ادیب الحسنیه متولد سال 1979 از شهرک بلده عین را به اتهام همکاری با دشمن صهیونیستی بازداشت کرد.

بنابر اعلام شبکه المنار، الحسنیه حدود یک سال و نیم قبل در فیسبوک صفحه ای را دید که در آن برای کار در یک اداره تبلیغ شده بود. وی مشخصات خود را فرستاده بود و پس از آن یک کاربر به زبان انگلیسی با او تماس می گیرد و از او در این باره می پرسد که آیا برای جمع آوری اطلاعات توانایی دارد یا خیر و به تدریج ماموریت او آغاز می شود.

الحسنیه در آغاز چند شماره تلفن می خرد بدون آنکه این شماره ها به اسم خود او باشند. اطلاعاتی که در ادامه از او درخواست می شده است، عبارت بوده اند از:

تصویر برداری از ورودی های مجتمع تجاری اسپات در صیدا از زوایای مختلف.

کسب اطلاعات از شماره های پروازهای هوایی و اطلاعات از داخل فرودگاه بین المللی بیروت.

جمع آوری اطلاعات درباره افرادی که پلاک خودروهای آنان برای او فرستاده می شده است.

تلاش برای یافتن اطلاعات درباره یک شهروند فلسطینی و مشخص کردن محل سکونت او و شماره خودرویی که استفاده می کرده است.

بنابر اعتراف الحسنیه، کسی که با وی ارتباط داشته، فردی اسرائیلی وابسته به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل بوده است. مدرک مهم دیگر پیدا شدن نوشته هایی نزد الحسنیه است که در آنها اطلاعاتی درباره اقدام دشمن صهیونیستی در ترور افرادی از خانواده فرد فلسطینی یاد شده در فلسطین و اردن بوده است.

وی همچنین اقرار کرده که با توجه به نوع ماموریت ها متوجه شده است که کسی که با و در ارتباط بوده اسرائیلی است.

الحسنیه ژوئن سال گذشته برنامه ای از پلاک های خودروهایی در برابر دریافت ده هزار دلار در اختیار رابط خود قرار داده بود که اطلاعات کامل صاحبان، محل سکونت و شماره های تلفن همراه آنان را در این برنامه گنجانده بود. وی نامه ای برای رابط خود فرستاده و به او اطلاع داده بود که خواهان این است که به طور شخصی با او کار کند و صندوق سیاه و دست راست او باشد. الحسنیه بارها از رابط خود خواسه بود هر روز با او در ارتباط باشد.

این جاسوس اسرائیلی همچنین اعتراف کرده که پول هایی را که به او پرداخت می شده، از طریق فردی سوری ساکن الدوره به نام رزق الله الطي در یکی از مراکز تجاری در الشوف دریافت می کرده است.

پربیننده ترین خبرها