تل آویو: 6 هزار و 200 اوکراینی وارد اسراییل شدند

تل آویو: 6 هزار و 200 اوکراینی وارد اسراییل شدند
شنبه 21 اسفند 1400 - 18:01

وزیر مسکن و مهاجرت رژیم صهیونیستی اعلام کرد شش هزار و 200 اوکراینی وارد فلسطین اشغالی شده اند.

العالم _ فلسطین اشغالی

در حالی که بدرفتاری رژیم صهیونیستی با اوکراینی‌های غیر یهودی در فرودگاه تل‌آویو خبرساز شده است، وزیر مسکن و مهاجرت این رژیم آماری از افرادی ارائه کرد که با گذرنامه اوکراینی وارد فلسطین اشغالی شده اند.

«پنینا تامانو شاتا» وزیر مسکن و مهاجرت اسرائیل اعلام کرد از ابتدای جنگ در اوکراین، آمار رسمی نشان می‌دهد که شش هزار و 200 نفر با گذرنامه اوکراینی وارد اسرائیل شده اند.

به گفته این مقام کابینه اسرائیل، دو هزار پناهجوی یهودی هم میان این افراد حضور دارند که می‌توانند از «قانون بازگشت» استفاده کنند.

طبق «قانون بازگشت» در اسرائیل، یهودی‌های خارجی امکان تبدیل شدن به «شهروندان اسرائیل» را دارند و همچنین می‌توانند از کمک مالی کابینه اسرائیل برخوردار شوند.

به گفته پنینا تامانو شاتا، قرار است طی هفته آینده هزار نفر دیگر از یهودیان اوکراینی وارد اسرائیل شوند.

اظهارات این مقام ارشد اسرائیلی در حالی مطرح می شود که بدرفتاری با اوکراینی‌ها در فرودگاه تل‌آویو، خبرساز شده است. روزنامه «هاآرتص» در گزارشی اذعان کرد که با غیریهودیان هنگام ورود به فرودگاه بن گوریون با «تحقیر و شرایط ناشایست» رفتار شده است.

«آیلت شاکد» وزیر داخلی اسرائیل در واکنش به انتقادات درباره عدم پذیرش آوارگان اوکراینی غیر یهودی، با ادعای اینکه تل‌آویو تعداد زیادی از آورگان اوکراینی را پذیرفته است، گفت: ما «عده‌ای از اوکراینی‌های یهودی را به عنوان مهاجر» خواهیم پذیرفت.

«یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی پیشتر گفته بود که اسرائیل حاضر به پذیرش ده‌ها آواره اوکراینی نشده و آن‌ها را از فرودگاه «بن گوریون» عودت داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها