باکو از ارسال سند 5 بندی عادی سازی روابط با ارمنستان خبر داد

باکو از ارسال سند 5 بندی عادی سازی روابط با ارمنستان خبر داد
شنبه 21 اسفند 1400 - 19:54

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به ارسال سندی برای عادی سازی روابط با ایروان گفت: ارمنستان یک سال است که به درخواست باکو پاسخی نداده است.

العالم _ جمهوری آذربایجان

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت که یک سند پنج بندی را برای عادی سازی روابط برای ارمنستان ارسال کرده و منتظر پاسخ این کشور است.

«جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «اگر ارمنستان صادقانه خواهان عادی سازی روابط با جمهوری آذربایجان است، این فرصت بسیار خوبی برای آنهاست. حدود یک سال است که ارمنستان به پیشنهاد ما پاسخی نداده است.»

وی افزود: «جمهوری آذربایجان برای نشان دادن حسن نیت خود اخیراً پیشنهاد جدیدی به ارمنستان ارائه کرده است. این پیشنهاد یک سند جامع است. ما به طرف ارمنستانی برخی از اصول اساسی را که در واقع شامل عادی سازی روابط آذربایجان و ارمنستان می‌شود، پیشنهاد داده‌ایم.»

بایراموف با اشاره به اینکه این پیشنهاد اخیرا ارسال شده است، گفت: «این سند یک صفحه است و اگر طرف ارمنستانی خواهان عادی سازی روابط است، باید رویکرد خود را به این پیشنهاد اعلام کند و باید بگویم که تمام اصول، در این سند موجود است. این سند شامل اصول روابط بین‌الملل است و هیچ چیز غیرعادی در آن وجود ندارد.»

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان اخیرا در واکنش به اظهارات باکو مبنی بر پیشنهاد امضای معاهده صلح به ایروان گفت: «دولت جمهوری ارمنستان راهبردی برای گشایش دوران توسعه صلح آمیز در منطقه اتخاذ کرده است و طبیعتاً آمادگی خود را برای برداشتن گام‌هایی در این راستا نشان می‌دهد. چندین بار در بالاترین سطح اعلام شده که این یکی از اولویت‌های دستور کار دولت ارمنستان است.»

پربیننده ترین خبرها