خبرنگار العالم مطرح کرد؛

جزئیاتی از حملات موشکی به پایگاه موساد در اربیل

يکشنبه 22 اسفند 1400 - 09:33

خبرنگار العالم در بغداد اعلام کرد نیمه شب گذشته چند منطقه در اربیل، واقع در شمال عراق هدف حملات موشکی قرار گرفتند.

العالم - عراق

خبرنگار العالم افزود هنوز نوع و مدل موشک هایی که اربیل را هدف قرار داده اند مشخص نشده است اما منابع کردی گفته اند این موشک ها از نوع موشک های بالستیک بودند. هنوز هیچ طرفی چه داخلی و چه خارجی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که برخی طرف ها در کردستان و آمریکا سعی می کنند ایران را متهم کنند در حالی تهران در این مورد هیچ بیانیه ای صادر نکرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره در تمامی مراحل، چه در زمان حکومت رژیم بعث و چه در دوره حمله گروه تروریستی داعش در کنار کردها ایستاده است و با اینکه همیشه امنیت داخلی آن از خاک کردستان هدف قرار گرفته است اما از هیچ گونه کمک اقتصادی، سیاسی و امنیتی به کردها دریغ نکرده است.

خبرنگار العالم همچنین تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران اگر دست به حمله ای بزند، مسئولیت آن را بر عهده می گیرد و ماجرای حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در سال 2020 پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی شاهد این مدعاست. ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران حمله به مراکز دیپلماتیک را محکوم می کند. از این گذشته گروه های مقاومت عراقی هم که پایگاه های آمریکایی در کشور خود را مصداق اشغالگری می دانند، تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اند.

خبرنگار العالم در پایان خاطرنشان کرد که سناریوهای متعددی در مورد این حمله وجود دارد از جمله اینکه برخی تلاش می کنند در سایه تحولات جاری در عراق و تلاش های سیاسی برای تشکیل کابینه، محاسبات را به هم بزنند. همه طرف های عراقی امیدوارند این کابینه هر چه زودتر تشکیل شود و ایران هم فرآیند سیاسی در عراق حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها