اوکراین از قریب الوقوع بودن دور جدید مذاکرات با روسیه خبر داد

اوکراین از قریب الوقوع بودن دور جدید مذاکرات با روسیه خبر داد
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 16:30

یکی از مذاکره کنندگان ارشد دولت اوکراین اعلام کرد: کی یف با همکاری تل آویو و آنکارا، در حال نهایی کردن دور جدید مذاکرات با مسکو است.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین در یک گفت وگوی تلویزیونی خاطرنشان کرد: اوکراین با میانجیگری اسرائیل و ترکیه در حال نهایی کردن مکان و طرح مذاکرات صلح با روسیه است.

این مقام اوکراینی از قریب الوقوع بودن زمان مذاکره با روسیه خبر داد.

تاکنون چند دور مذاکره بین هیات های روسیه و اوکراین در سطوح مختلف انجام شده که به آتش بس فراگیر منجر نشده است. مذاکرات وزیران خارجه دو طرف در ترکیه نیز دستاورد ملموسی نداشت. تنها نتیجه این مذاکرات، ایجاد زمینه برای آتش بس موقت در برخی مناطق، جهت خروج غیرنظامیان از مسیرهای بشردوستانه بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها