ترکیه: به تحریم‌های غرب علیه روسیه نمی‌پیوندیم

ترکیه: به تحریم‌های غرب علیه روسیه نمی‌پیوندیم
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 16:41

وزیر خارجه ترکیه به صراحت گفت که آنکارا، غرب را در تحریم‌های روسیه همراهی نخواهد کرد.

العالم - ترکیه

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه روز یکشنبه اظهار داشت که آنکارا به تحریم‌های غرب علیه روسیه نخواهد پیوست.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از «تاس»، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در نشست دیپلماسی آنتالیا گفت: «ترکیه به تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل عملیات ویژه در اوکراین نخواهد پیوست.»

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سئوالی درباره موضع ترکیه در مورد اعمال تحریم‌ها علیه روسیه گفت: «ما فکر می‌کنیم که تحریم‌ها مشکل را حل نمی‌کند. به عنوان مثال، بسته شدن حریم هوایی. ما نمی توانیم حریم هوایی را مطابق با "کنوانسیون مونترو" ببندیم. این یک تکلیف قانونی است.»

«آلپ‌آرسلان بایراکتار» معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیز روز شنبه گفت، شرکت گاز روسی «گازپروم» یک شریک قابل اعتماد در عرضه گاز است.

وی در نشست دیپلماتیک در آنتالیا تصریح کرد: «ما تأمین‌کنندگانی مانند (جمهوری) آذربایجان و گازپروم داریم که به مدت 15 سال یک تأمین کننده قابل اعتماد بوده است.»

از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم های وسیعی علیه روسیه اعمال کرده اند. آمریکا و انگلیس نیز اخیرا تمامی بخش های انرژی این کشور را تحریم کردند، در حالیکه اتحادیه اروپا به علت وابستگی شدید به نفت و گاز روسیه وارد این تحریم نشد اما بخش‌های دیگر از جمله نقل و انتقالات بانکی ، فولاد و بسیاری از بخش ها و صادرات بسیاری از اقلام به روسیه را هدف تحریم قرار داده است. این اتحادیه همچنین اعلام کرد در حال کار کردن بر روی بخش انرژی است.

در این میان، صادرات گاز روسیه به اروپا همچنان ادامه دارد و قطع نشده است. یک مقام وزارت خارجه روسیه نیز هشدار داد اتحادیه اروپا در پی تحریم های اعمال شده علیه مسکو به دنبال وقایع اوکراین، با افزایش قیمت انرژی مواجه خواهد شد.

«نیکلای کوبرینتس» از مقام‌های وزارت خارجه روسیه گفت، روسیه یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی است ، اما در صورت لزوم آماده مقابله مقتدرانه در این بخش است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها