خشم مقامات و مردم یمن از اعدام زندانیان یمنی توسط سعودی ها

خشم مقامات و مردم یمن از اعدام زندانیان یمنی توسط سعودی ها
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 23:16

محافل یمنی شاهد واکنش گسترده مردمی و مقامات در محکوم کردن اجرای احکام اعدام هشتاد و یک نفر از جمله زندانیان یمنی از سوی نظام سعودی بود.

العالم عربستان

محافل رسمی و مردمی یمن جنایت نظام سعودی در اعدام هشتاد و یک بیگناه از جمله هفت یمنی در چارچوب روش سرکوبگرانه نظام سعودی که با سکوت محافل بین‌المللی همراه بود را به شکلی گسترده محکوم کردند.

حسن الوریث، تحلیلگر سیاسی یمن گفت: این جنایت بزرگی است که بر جنایات عربستان افزوده می شود و جنایت بزرگتر اعدام اسرای یمنی در میان اعدام شدگان است، جنایتی که با تمام قوانین آسمانی و بین المللی مغایرت دارد.

ناظران بر این باورند که این جنایت با اقدام سازمان های تروریستی مانند القاعده و داعش که دارای افکاری مغایر با شریعت اسلام و ناقض قوانین و مقررات بشردوستانه است و به هیچ وجه عادلانه نیست، تفاوتی ندارد و آمریکا نیز از نظام سعودی در قبال جنایاتش علیه مخالفان و سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش حمایت می کند.

علی تیسیر معاون وزیر حقوق بشر در گفتگو با شبکه العالم گفت: این نظام جنایات خود را در برابر همه دنیا و به دستور آمریکا و صهیونیست ها انجام می دهد و اگر تایید آمریکا نبود این کار را انجام نیم داد.

انجمن علمای یمن نیز در همین راستا این جنایت را محکوم کرد و تاکید کرد که گرفتن جان هشتاد و یک مسلمان بی گناه مغایر با قوانین اسلام و احکام عادلانه قضایی است.

ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی یمن، کشتار نظام سعودی را جنایتی بزرگ علیه بشریت دانست که با اراده آمریکا انجام شده و دموکراسی دروغین آن را افشا می کند

کمیته ملی امور زندانیان اعدام ناعادلانه دو زندانی یمنی را بر خلاف تمامی قوانین و بین المللی دانست .

به نظر می رسد رژیم سعودی به ریختن خون بیگناهان عادت کرده است، از این رو با ارتکاب جنایت های جدید پرونده جنایات خود را در داخل و خارج دو چندان می کند تا لکه ننگ دیگری علیه بشریت به تاریخ سیاه خود بیافزاید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها