ایلان ماسک: تسلا و اسپیس ایکس با تهدیدهای تورمی قابل توجهی روبرو هستند

ایلان ماسک: تسلا و اسپیس ایکس با تهدیدهای تورمی قابل توجهی روبرو هستند
دوشنبه 23 اسفند 1400 - 13:29

نرخ تورم در آمریکا شدیدترین افزایش خود را در 4 دهه اخیر ثبت کرده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، روز یکشنبه گفت شرکت خودروسازی الکتریکی و شرکت موشکی او اسپیس ایکس با فشار تورمی قابل توجهی در حوزه تأمین مواد خام و لجستیک مواجه هستند.

ماسک در توییتی همچنین در مورد چشم انداز نرخ تورم سوال کرد و گفت شرکت هایش تنها نیستند و مقاله ای را بازنشر کرد که در آن به تأثیر درگیری‌های اوکراین و روسیه بر افزایش قیمت کالاها به بالاترین سطح از سال 2008 اشاره شده است.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین باعث افزایش قیمت فلزات مورد استفاده در خودروها شده است، از آلومینیوم در بدنه گرفته تا پالادیوم در مبدل‌های کاتالیزوری تا نیکل با عیار بالا در باتری‌های خودروهای برقی، و احتمالاً رانندگان این هزینه را پرداخت می‌کنند.

در حالی که فلزات هنوز هدف تحریم‌های غرب قرار نگرفته‌اند، برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل و تامین‌کنندگان قطعات خودرو از کالاهای روسی دوری می‌کنند و فشار بیشتری را بر خودروسازانی وارد می‌کنند که به دلیل کمبود تراشه و قیمت‌های بالاتر انرژی در حال فروپاشی هستند.

تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده که به دلیل قیمت مسکن، غذا و گاز تشدید شد، شدیدترین افزایش خود را در چهار دهه اخیر تجربه کرد که احتمالاً افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را تقویت می کند.

سهام تسلا که در روز جمعه با 5 درصد کاهش به 795.35 دلار رسید، از ابتدای سال جاری میلادی حدود 25 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
این سازنده خودروهای الکتریکی هفته گذشته قیمت خودروهای شاسی بلند مدل Y و سدان های برد بلند مدل 3 خود را هر کدام 1000 دلار و برخی خودروهای مدل 3 و مدل Y ساخت چین را 10000 یوان (1582.40 دلار) افزایش داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها