به درخواست آمریکا؛ دعوت به خشونت در فیس‌بوک مجاز شد!

به درخواست آمریکا؛ دعوت به خشونت در فیس‌بوک مجاز شد!
دوشنبه 23 اسفند 1400 - 22:50

سخنگوی "متا"، شرکت مالک فیسبوک و اینستاگرام، گفته مقرراتی را که سخنان خشونت‌آمیز را منع می‌کند در برخی کشورها موقتا برمی‌دارد تا کاربران اجازه داشته باشند علیه ولادیمیر پوتین و نیروهای روسیه اظهار نظر کنند و مرگ آنها را بخواهند.

العالم- کشکول

بعد از تصمیم متا مبنی بر حذف نکردن پست‌هایی که دعوت به خشونت و نفرت علیه روس‌ها "به‌ویژه نظامیان" در فیس‌بوک، ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین با تقدیر از این شرکت، در توییتر نوشت: "مایلم از متا و دیگر پلتفرم‌های که موضعی فعال اتخاذ و به اوکراینی‌ها کمک می‌کند و در کنار آنها قرار می‌گیرند، تشکر کنم."

تصمیمی که این شرکت آمریکایی اتخاذ کرده، نه تنها پرده از ریاکاری غرب درخصوص مقوله "آزادی بیان" برداشته، بلکه همچنین اراده غرب برای تحریف حقایق و ترویج دروغ جهت تضعیف روحیه نیروهای متخاصم را برملا ساخته است.

ما اینجا درصدد دفاع از روسیه نیستیم؛ چرا که جنگ به هر بهانه و دلیلی مردود است بلکه هدف از نگارش این مطلب این است که یادآور بشویم چیزی در غرب مقدس نیست مگر آنکه در راستای منافع آن باشد؛ منافعی غیرمشروع و در تناقض با منافع ملت‌های دیگر. این غرب در صورت به خطر افتادن همین منافع غیرمشروعش، به سهولت "اصول، ارزش‌ها و شعارهایش" را زیر پا می‌گذارد. رسانه‌های غربی در تعامل با جنگ در اوکراین همان رویکردی را دنبال می‌کند که علیه اتحاد جماهیر شوروی سابق استفاده می‌کرد.. زمانی‌که غرب غول‌های رسانه‌ای را برای نشر شایعات و دروغ‌ها به کار گرفت که در نهایت به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروری منتهی شد.

درست است که غرب متقاعد شده که سلاح کلام و تصاویر بسیار موثرتر و بانفوذتر از بمب‌های هسته‌ای است ولی این نیز درست است که جامعه کنونی نسبت به جامعه‌ی دوران جنگ سرد میان شرق و غرب بعد از جنگ جهانی دوم، آگاه‌تر شده است و این حقیقت به صورت‌های مختلف نمود دارد از مقاومت قضیه فلسطین در برابر مرگ و فراموشی گرفته تا پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ظهور محور مقاومت و مخالفت مردمی در منطقه عربی و اسلامی با عادی‌‌سازی با رژیم صهیونیستی و .. ؛ این در حالی‌ست که بوق‌های تبلیغاتی غرب هنوز بمباران اراده و آگاهی ملت‌ها را از طریق ترویج شایعه و دروغ‌های غرب متوقف نکرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها